9 Ocak 2015 Cuma

NOSTALJİ RÖPORTAJLAR : ORHAN CİHANER


Nazillisporumuzda 80'li yıllarda forma giymiş Santrfor Orhan Cihaner  ile röportaj serimizi sürdürüyoruz.

  Değerli Orhan Abi yoğunluğuna rağmen vakit ayırıp sorularımıza cevap verdiğin için çok teşekkür ediyoruz.

 Başlayalım o zaman ;

- Bize kısaca kendini tanıtır mısın futbola ne zaman,hangi takımda başladın ? Hangi takımlarda oynadın ?  
Kaç yıl futbol oynadın ne 
zaman bıraktın ? 

- Nazilli halkına Selam ve Sevgilerimizi sunarak başlayalım.
Futbola 1976-77 sezonunda İzmirspor altyapısında başladım ve
genç,amatör,A takım olmak üzere 7 yıl oynadım.Daha sonra Yeşilova,
Tarişspor,Nazillispor,tekrar Tarişspor olmak üzere 12 yıl profesyonel
toplam 16 yıl oynadım.1992 yılında da futbolu bıraktım.

- Futbolu bıraktıktan sonra futbolun içinde kaldın mı neler yaptın ,şu an neler yapıyorsun İzmir de yaşıyorsun sanırım değil mi  ?

- Futbolu bıraktıktan sonra sadece futbol seyircisi olarak kaldım.
İzmir'de yaşıyorum ki zaten askerliğimi de İzmir de yaptığım için İzmir dışında yaşadığım tek yer Nazilli dir ve bu yerin Nazilli olması benim
için büyük şanstı çünkü Nazilli yaşayabileceğim nadir kentlerdendir.
2011'den beri de Emekliyim ama sadece SSK'dan hayat dan değil. 

- Hangi mevkiide oynadın ? 

Santrfor ama Nazillispor'da arada Orta sahada hücuma dönük olarak da oynadım.

- Futbolu ve Nazillispor'u takip edebiliyor musun ?


Nazillispor'u son dönemde artan iletişim şartlarından ve özellikle de
Güray Gürsoy'un paylaşımlarından dolayı takip ediyorum.

- Nazillispor kariyerin nasıl geçti ? Kaç yıl oynadın ,kaç golün var  ?


Aslında Nazilli'ye büyük iddialarla gelmiştim ama o dönemde kulübün
düştüğü maddi sıkıntı Şampiyonluk iddiasını sekteye uğrattı ve Ben
ancak 1 yıl kalabildim.Lig de 8 gol attım sanırım ama ancak 15-20
arası maç oynayabildim.

- O zamanki Hocamız kimdi,kadromuzda kimler vardı bir kaç isim hatırlatır mısın  ?


- Hocalarımız Mithat Eryıldırım ve futbola başlama sebebim olan Rahmetli Hüseyin Barışcan hocamdı.Tabii ki çok iyi kadroydu.
Hepsini tek tek biliyorum ama Kalecimiz Rahmetli Mehmet Ali Abi
benim için çok özel bir dostdu. 

- Nazillispor kariyerinde Unutamadığın en sevinçli ve en üzüntülü maçlar ?

En özel an ilk golümü attığım Sökespor maçıydı.Kaybettiğimiz Alanyaspor

maçı da en dramatik anımdı.


- Nazillispor kariyerinde unutamadığın ilginç bir hatıran var mı ?


- En ilginç anım da ki dünyada ilk kez yaşanan bir an'a tanıklık ettiğim
Alanyaspor maçında gelişti.O maçta hocamız Mithat Eryıldırım'ın gole
giden Alanyaspor'lu Oral'ı sahaya girerek yaka paça indirmesiydi ki bu
gerçekten Dünya futbol literatüründe ilk kez rastlanan bir vaka idi :)

- Oynadığın dönemlerde Nazillispor'a camianın ve taraftarın ilgisi ve desteği nasıldı ?


- Nazilli halkının futbola ilgisi o dönem inanılmazdı.Nazilli ve yöresinde
futbol yetenekleri açısından inanılmaz bir potansiyel vardı ki umarım
hala öyledir.

Biraz da Türk futboluna dönelim ; 

- Oynadığın yıllar ile bugünkü futbol arasında kısaca ne gibi farklar var ?


- O dönem biz bu döneme göre yarı profesyoneldik ve bence bu dönem futbolcularının bizden daha doğru davranıp tam profesyonel ve başarılı olduklarını düşünüyorum.Ama biz futbol oynarken daha çok keyif alıyorduk bu kesin.Aslında yazılacak çok fark da sayfalar yetmez diyorum.

Sence Türk futbolunun en önemli yapısal sorunları neler ?

Neden yeterli ve kaliteli futbolcu yetişmiyor ?
Türk futbolunun sorunlarına kısaca çözümlerin varsa nelerdir ?

- Tabii ki altyapı çok zayıf ve yanlış bir yapılanma içinde.Altyapıda
Şampiyonluk hedefi iyi futbolcu yetiştirmek hedefi için inanılmaz
bir handikap bence.Ve altyapı hocalarının çok ucuz ve az paralara
istihdam edilmesi.Ki bu sorunu anlatmaya da sayfalar yetmez.

- Güncel konu Yabancı sınırının 14 olması konusunu nasıl değerlendiriyorsun ?

14 yabancı oyuncu ve ilk 11'in tamamının yabancılardan olması meselesi ise tamamen Global ekonominin bir dayatmasıdır ve Uluslararası sermaye'ye direnememenin kaçınılmaz bir sonucudur
Güray'cım.Yani bağımsız alınmış asla bir karar değildir.

- Son olarak ; .Nazilli halkına ve  Nazillispor taraftarına bir mesajın var mı ?


Sana ve Nazilli'nin sporu ama gene de özellikle futbolu çok değerli
kılan halkına tekrar Sevgi ve Selamlarımı iletiyorum.
Umarım Süperlig'e uzanan bir başarı Nazilli'nin olur.


Yoğun tempon içinde bize vakit ayırıp sorularımıza içtenlikle yanıt verdiğin için çok teşekkür ediyorum.

 Ailen ve Sevdiklerinle birlikte sağlıklı,huzurlu nice yıllar diliyorum.


Ben Sana teşekkür ediyorum Güray'cım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder