9 Ocak 2015 Cuma

NOSTALJİ RÖPORTAJLAR : ERTAN ÖNDEYER


Nazillisporumuzda Yeni Nazillispor döneminde 80'li yıllarda forma giymiş başarılı orta saha oyuncularımızdan Ertan Öndeyer ile röportaj serimizi sürdürüyoruz.
Özellikle Fransa Altyapısı konusunda söyledikleri çok önemli o kısmı
özellikle okumanızı öneririm.
Değerli Ertan Hocam yoğunluğuna rağmen vakit ayırıp sorularımıza cevap verdiğin için çok teşekkür ediyoruz.
Başlayalım o zaman ;

Bize kısaca kendini tanıtır mısın futbola ne zaman,hangi takımda başladın ? Hangi takımlarda oynadın ? Kaç yıl futbol oynadın ne zaman bıraktın ?

- Futbola 13 yaşında İzmir Karşıyaka semti olan Şemikler Kültürspor'da başladım.15 yaşında Şemikler Amatör takımına transfer oldum.
16 yaşında Altay genç takımına,17 yaşında Karşıyaka genç ve amatör
takımında askere gidinceye kadar oynadım.21 yaşında Turgutluspor
profesyonel takımına imza attım.22 yaşında Nazillispor'a transfer oldum.
2 yıl oynadıktan sonra Karşıyaka profesyonel takımına transfer oldum ve
1 yıl sonra da Fransa'nın Strasborg şehrinin 3.lig takımı AS Vuban'a transfer oldum.Burada eşim olan İsabella ile tanışıp evlendim.
25 yıllık evililiğimden 3 Oğlan çocuk Babası sahibi oldum.
Ve eşimle birlikte 2 yıl Almanya da kaldım.Duisburg şehrindeki
Türkgücü takımında 2 yıl oynadım ve sonra Fransa'ya yerleştim.
Portekiz,İtalyan ve Fransız amatör takımlarında 8 yıl
oynadım.36 yaşında futbolu bıraktım.
22 yıllık futbol hayatım oldu.

- Futbolu bıraktıktan sonra futbolun içinde kaldın mı neler yaptın ,
şu an neler yapıyorsun Fransa da yaşıyorsun sanırım değil mi ?

Futbolu bıraktıktan sonra futbolun içinde daima bulundum.
Antrenörlük hayatıma başladım.3 yıl Türkgücü takımını
Şampiyon yaptım Nice şehrinde.Sonra bir çok Fransız
amatör altyapılarında çalıştım ve kendimde halen
Nice şehrinde Polislerden oluşan Fransa Polis takımında
Veteran olarak oynuyorum.Evet Fransa da yaşıyorum.

- Hangi mevkiide oynadın ?

Orta Sahada oynuyordum.


- Futbolu ve Nazillispor'u takip edebiliyor musun ?

Evet takip ediyorum.

- Nazillispor kariyerin nasıl geçti ? Kaç yıl oynadın ,golün var mı ?

- Transfer olduğum ilk sezon şanssız bir başlangıç yaptım.
Hazırlık kampında kasığımdan ciddi bir sakatlık geçirdim tedavisi
3 Ay sürdü.Sonra ilk 11'de yer buldum.Ayhan Onut,Kamber Altıntaş
ve Rahmetli Necmettin Dağdeviren hocamla bulunduğum dönemlerde
11'de oynama şansı buldum.Sadece Mithat Eryıldırım hoca
zamanında 3 Aylık dönemde şans tanımadı.
2 yıl Nazillispor'da oynadım.5 gol attı.Sarayköyspor, Fethiyespor, Burdurspor, Dinarspor, Akşehirspor'a.

O zamanki Hocalarımız kimdi,kadromuzda kimler vardı bir kaç isim
hatırlatır mısın ?

- 4 tane hoca ile çalıştım.Ayhan Onur,Kamber Altıntaş,Rahmetli
Necmettin Dağdeviren ve Mithat Eryıldırım.
Kadromuzda çok iyi isimler vardı.Tamer,Murat,Osman,Kadir,
Orhan İbiş,Adnan,Rahmetli Necmettin Abi,Ergun,İbrahim,Güven,
Ersun Yanal,Mehmet Abban,Kaleci Bekir,Rahmi,Kaleci Nedim Abi,
Kaleci Kadir,İlker,Orhan Cihaner,Galip,Halil,Emin,Rahmetli Ramiz,
Metin,Cihat,Sezai,Seyfi,Kaleci Rıfkı,Özkan,Tuncay,Yalçın Abi,
Rahmetli Kaleci Mehmet Ali Abi gibi.

Nazillispor kariyerinde Unutamadığın en sevinçli ve en üzüntülü
maçlar ?

- En sevinçli günüm Alanyaspor'u tıklım tıklım dolu tribünler önünde,oynamış olduğum Nazilli stadındaki maçta 2-1 yenmemiz
ve şike dedikodularına son verdiğimiz maç.En çok üzüntü yaşadığım
olaysa Rahmetli Kaptanımız Kaleci Mehmet Ali Abinin kadro dışı bırakılması oldu.Rahmetli gerçekten de çok dürüst bir beyefendi kişiydi.
Bir Abi ve bir Kaptan olarak sorunlarımızı yönetimle,daima hallederdi.
Kadro dışı kalması ve gidişi beni çok üzmüştür.

- Nazillispor kariyerinde unutamadığın ilginç bir hatıran var mı ?

- İlginç bir anım,Burdurspor'a 89.dakikada attığım 18 dışı köşe
çaprazından 20 metreden attığım inanılmaz harika kafa golümdür.
Hocamız Ayhan Onut maçtan sonraki hafta devamlı Ertan derdi futbol antrenörlüğümden yakında emekli olacağım,yaşamım boyunca kafa
golü ile bu mesafeden gol atan oyuncu görmedim diyordu.
Ve maç benim attığım gol ile 1-1 bitmişti.Ortayı yapan da Sol
taraftan Rahmi idi.
Bu golden sonraki futbolcu arkadaşlarımın sevincini hala unutamıyorum.

- Oynadığın dönemlerde Nazillispor'a camianın ve taraftarın ilgisi ve
desteği nasıldı ?

- Nazillispor taraftarları benim dönemimde mükemmeldi.
İçeride oynadığımız maçlarda 90 dakika bitinceye kadar süper desteklerlerdi.Deplasman maçlarına otobüslerle gelen taraftarlar
bizi hiç yalnız bırakmazlardı.
Hepsine buradan çok teşekkür ediyorum.Nazillispor
taraftarı her şeyi hakediyor.Tek kelimeyle Nazilli seyircisi süperdi.

Biraz da Türk futboluna dönelim ;
- Oynadığın yıllar ile bugünkü futbol arasında kısaca ne gibi
farklar var ?

- Bizim oynadığımız dönemdeki fark Amatör bir ruhla oynardık.
Çok hırslı ve tempolu maçlar oynardık.

Sence Türk futbolunun en önemli yapısal sorunları neler ?
Türk futbolunun en büyük sorunu Altyapı sorunu ve Kulüp Başkanlarının kulübü kendi malı gibi görmeleridir ve kulüplerin ekonomik sıkıntılar yüzünden siyasete alet olmalarıdır.Avrupada kulüpler siyasi partilerin kıskacında olmadığı için alacağı kararlarda özgürdürler ve bunun için
Avrupalılar başarılı olmaktadır.Bir de kulüp Başkanlarının hegamonyasından kurtulmanın ve antrenörlerin rahat çalışma
imkanlarının ellerinde olmaması sebebiyle Türk futbolu
ilerlememektedir.

Neden yeterli ve kaliteli futbolcu yetişmiyor ?
Futbolcu neden yetişmiyor ; bizim zamanımızda her yer boş arazi,
yeşillik alanlarla dolu idi,köyden göç başlayınca bu araziler
Türkiye'nin bütün şehirlerinde hızla satıldı ve apartmanlaştırıldı.
Her yerde top oynayacak alan kalmadı.Altyapı tesislerine önem
vermekte çok geç kalındı.

Türk futbolunun sorunlarına kısaca çözümlerin varsa nelerdir ?

Tük futbolunun sorunlarına tavsiyem hızlı ve bol bir şekilde antrenman sahaları ve tesislerinin arttırılması.
Altyapıdan gelen oyunculara şans verilmesi ve altyapılarında seçilmiş oyuncuların Avrupadaki gibi kulüp tesislerine 10 kişilik sınıflar yapıp futbolcuların ayağına spor tesislerine gelerek öğrenimlerini sağlamaları.
Yani Avrupa'da yetişen genç futbolcular Sabah kulübe gider,kulüpte
08.00 10.00 okul - ders 10.30 yine kulüp tesislerinde antrenman
12.30'a kadar sonra kulüpte yemek sonra 14.00 okul - ders öğretmenler arabalarıyla kulübe gelip 16.00'ya kadar ders ve sonra 16.30 antrenman aynı kulüp tesislerinde ve çocuklar 19.00'da evlerine giderler.
Yani futbol yeteneği olan çocuklar titizlikle seçilir ve bütün
öğrenim hayatını kulüp tesislerinde geçirirler.Türkiye bu sisteme geçmedikçe Avrupa futbolunu yakalayamaz ve fazla futbolcu çıkaramaz.Çözüm Milli Eğitim Bakanlığı ile TFF/Kulüplerin anlaşmasıdır bence.

- Fransa da yaşıyorsun ve sanırım Oğlun da Nice Alt yapısında oynuyor.
Oranın alt yapı sistemi hakkında biraz bilgi verebilir misin ?

Oğlum Nice altyapısında yetişti.Orta öğrenimini ve Lise öğrenimini kulüp tesislerinde hem antrenman yaparak hem de okuyarak gerçekleştirdi.
Hergün futbolla iç içe oldu.Burada çalışmak ve disiplin ön planda.Burada genelde kollektif,tek pas sistemi üzerinde futbolcular taktik ve teknik bilgilerle donatırlar.Çok yetenekli futbolcuların bile topu fazla ayaklarında tutmaları istenmez,takım oyununa çok önem verirler.
Çok hızlı pas yapmaları istenir.
Kısacası kollektif futbol oynamaları öğretilir.

- Güncel konu Yabancı sınırının 14 olması konusunu nasıl değerlendiriyorsun ?

Yabancı kaliteli futbolcuya karşı değilim ama 14 yabancı oyuncu uygulaması Türk gençlerinin önünü kapatacak uygulamadır.
14 yabancı sayısı biraz çok.

- Son olarak ; .Nazilli halkına ve Nazillispor taraftarına bir
mesajın var mı ?

Nazilli halkına ve taraftarına mesajım ''Nazillispor'un başarısı için
Nazilli halkı ve taraftarı benim için 1.etkendir.Takımlarını kötü günlerde destekleyip maçlara gidip elinden gelen tüm desteklerini devam ettirmeleridir.Nazilli'de oynadığım dönemlerde Nazillispor taraftarlarına saygım sonsuz olmuştur.Nazillispor taraftarlarına oynadığım dönemlerde bana gösterdikleri saygılarından dolayı çok teşekkürlerimi sunarım.
Her şey gönüllerince olsun.Nazillispor'a Başarılar.
Sevgi ve Selamlarımı sunarım.

Yoğun tempon içinde bize vakit ayırıp sorularımıza içtenlikle yanıt verdiğin için çok teşekkür ediyorum.
Ailen ve Sevdiklerinle birlikte sağlıklı,huzurlu nice yıllar diliyoruz.

Güray kardeşim Sana da bu röportaj imkanını tanıdığın için çok teşekkürlerimi sunarım.Çok Selamlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder