15 Ocak 2015 Perşembe

NOSTALJİ RÖPORTAJ : ÖZGÜR GÜNENDİ


   Nazillisporumuzda 1999-2001 yılları arasında oynamış ÖZGÜR GÜNENDİ ile röportaj serimiz devam ediyor.

Değerli Özgür Günendi yoğun tempona rağmen vakit ayırıp sorularımıza cevap verdiğin için çok teşekkür ediyoruz.

Başlayalım o zaman ;

Bize kısaca kendini tanıtır mısın futbola ne zaman,hangi takımda başladın ? Hangi takımlarda oynadın ?  

Kaç yıl futbol oynadın ne zaman bıraktın ?

-  1977 Divriği - Sivas doğumluyum.7 yaşında Babamın işinden ötürü Ankara'ya
taşındık.Futbola Gençlerbirliği Altyapısında 9 yaşında başladım.İlk lisansım
orada çıktı ve 18 yaşına kadar orada oynadım.Ankara Ziraatbankasının 3.lig,
sonra Ostimspor oradan da 1999 yılında Nazillipspor'a geldim.2 sene kalıp
buradan da Diyarbakırspor'a gittim.Diyarbakır'da sezon ortası Karaman
Belediyespor'a kiralık gittim.Sezon bitiminde tekrar Diyarbakırspor'a döndüm.
Karamanspor tekrar isteyince kiralık olarak tekrar gittim.Oradan Diyarbakırspor
ile sözleşmem bitince Çankırı Belediyespor'a transfer oldum.Sezon bitiminde
bu kez Ispartaspor ile anlaştım ama ani bir karar ile askere gittim.Dönünce
Nazilli de Atça Belediyespor ve İsabeyli Şırlanspor da 1'er sene oynadım.
 Sonra futbolu bıraktım.

Futbolu bıraktıktan sonra futbolun içinde kalmadın sanırım.
Neler yaptın şu an ne yapıyorsun ? 

-  Evet futbolu bıraktıktan sonra ilgilenmedim futbol ile.Zaten bir anlık sinirle bırakıp askere gitmiştim.O dönemde çok fazla eyyam ve yanlış işler gördüm
ve soğudum.Şu anda Dallıcaspor'a kıramadığım Abilerimden dolayı destek
veriyorum.Ayrıca Özgür Tekel adında bir Tekel Bayii ve Kuppa Cafer
adında bir Cafe'nin işletmesini yapıyorum Nazilli de.

Nazillispor kariyerini anlatır mısın sanırım ilk kez bizde Profesyonel oldun değil mi ? 


- Nazillispor kariyerim tamamen tesadüf sonucu olan bir transferdi

Nazillispor'da 2 sene oynadım.İlk senesi müthişti ve güzel geçti.Ama ikinci 
sene benim açımdan çok iyi geçmedi ve bu yüzden ayrıldım sezon sonu.
Aslında ilk profesyonel takımım Ankara Ziraatbankasıdır 19 yaşında amatör
olarak oynadım.Ama Profesyonel oluşum Nazillispor'dadır Evet.

Hangi mevkiide oynuyordun ? 8 numarayı giyiyordun Orta Saha da 
değil mi ?

Nazillispor'da genel olarak 8 numara giydim.Orta sahanın Solunda oynadım.
İkinci sezon o mevkii hariç Stoper,sağ bek,Ön libero olarak o dönem ki hocalar
görev verdikçe oynadım.

Nazillispor kariyerinde hangi hocalarla çalıştın ?

- Hakkı Aslan,İsmet Tükel ve Durmuş Ali Çolak ile çalıştım.

Nazillispor kariyerinde pek çok iz bırakan arkadaşın olmuştur.Bir kaç tanesini saymanı istesek kimleri sayabilirsin ?

- Nazillispor da o dönem unutamadığım arkadaşlarım Murat Türkar,Mustafa 
Karakaya,şu an Profesyonel takımda yardımcı Antrenör olan Kaleci Volkan,
Mustafa Ceviz,Gani Türkeri,Tolga Sağ,Soner Zümrütel,Stoper İsmail.

Nazillispor kariyerinde Unutamadığın en sevinçli ve en üzüntülü 
maçlar ?

- O dönemde unutamadığım maçlar hala insanların hafızalarında olan
Gençlerbirliği ve Erzurumspor kupa maçlarıdır.En çok üzüldüğüm ise yine 
kupadaki Ankara'da oynadığımız ve Ankaragücü'ne farklı yenildiğimiz maçtır.

Nazillispor kariyerinde unutamadığın golün var mı mesela Ben Aydınspor'u 2-0 yendiğimiz maçta attığın 2.golü hatırlıyorum.

- Nazillispor'daki tek golüm Aydınspor'a attığım goldür.Maçtan sonra herkes
''Artık gerçek Nazilli'li oldun '' demişti :) 



Oynadığın dönemlerde Nazillispor'a camianın ve taraftarın ilgisi ve desteği nasıldı ?

- Oynadığım dönemde taraftar tamamen başarıya bağlı olarak destek olurdu
takıma ya da iyi bir takım geldiğinde Stad dolardı.Hala da öyle maalesef.
Hala bir kenetlenme yok ve iyi gidildiği zaman herkes takımın yanında
kötüyse kimseler yok ama.Şöyle bir gerçek var istenilse tam anlamıyla bu
şehirin PTT 1.Lig'de oynayacak hem maddi hem taraftar gücü var ama bu
potansiyel hala açığa çıkarılmış değil.

Biraz da Türk futboluna dönelim ; 
Oynadığın yıllar ile bugünkü futbol arasında kısaca ne gibi farklar var ?


- Bizim oynadığım zamana göre futbol çok değişti her anlamda artık tamamen
takım oyunu ve taktiksel & bilimsel olarak çalışılıyor ve böyle de devam edecek.

Sence Türk futbolunun en önemli yapısal sorunları neler ?
Türk futbolunun sorunlarına kısaca çözümlerin varsa nelerdir ?


- Türk futbolunda en büyük sorun maalesef herkesin dediği gibi Altyapı.
Son 5 senedir tamamen bitmiş durumda.Bu da zaten bütün gruplardaki 
milli takımlardan belli bir başarı yok.En son dünya 3.cüsü olan takımdan
sonra gelen bir grup yok.O dönem ki takım en alt Milli takımlardan beri
oynayan bir takımdı ve en son Avrupa Şampiyonasında ilk 4'e girdi takım
bir kaç değişiklikle.Sonrası gelmedi.Takımlar altyapıya destek veriyoruz
diyorlar ama son 5 yılda çıkan tek futbolcu yok Arda Turan hariç.
Bu da çöküşümüzü hızlandırıyor.



Güncel konu Yabancı sınırının 14 olması konusunu nasıl 
değerlendiriyorsun ?


- Yabancı sınırının hem iyi hem kötü yönleri var.İyi yönleri yerli 
transferlerinde artık uçuk bonservis bedelleri olmayacak.Son iki senedir
çok yüksek bonservis bedelleri ödeniyor futbolculara ama alınan futbolcu 
verimli olamayınca parada uçuyor.Kötü yönü ise şimdi herkes yabancı 
almaya çalışacak ucuz diye ama kaliteli yabancı gelmezse bir manası yok.
Başka ülkelerde yabancı sınırı yok ama oyuncunun kendi ülkesinde belli
bir milli maç oynamasını şart koşuyorlar bu da kaliteyi arttırıyor o ülkelerde.
Çünkü gelen yabancının buradaki futbolcuya bir şeyler katması lazım.
Yerli futbolcu ile aynı kapasitedeki bir yabancının ülkeye gelmesi anlamsız bence.

- Yoğun tempon içinde bize vakit ayırıp sorularımıza içtenlikle
yanıt verdiğin için çok teşekkür ediyorum.

- Rica ederim İyi Çalışmalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder