13 Ocak 2015 Salı

NOSTALJİ RÖPORTAJ : MURAT TÜRKAR

   

Nazillisporumuzda  10 yıl oynamış,1998-1999 Şampiyonluğumuzda Kalemizi korumuş Murat Türkar hocamızla röportaj serimizi sürdürüyoruz.

  Değerli Murat hocam yoğun tempona rağmen vakit ayırıp sorularımıza cevap verdiğin için çok teşekkür ediyoruz.
 Başlayalım o zaman ;


Bize kısaca kendini tanıtır mısın futbola ne zaman,hangi takımda başladın ?  
Hangi takımlarda oynadın ? 
Kaç yıl futbol oynadın ne zaman bıraktın ? 

22.05.1975 tarihinde  ANKARA'da doğdum.Futbola 13 yaşında NAZİLLİ'de o zamanın amatör takımlarından SÜMERSPOR'da başladım.

17 yaşında o tarihte 3. ligde olan AKHİSARSPOR beni aldı ve ben ilk profesyonel lig maçımı profesyonellik hayatımın son takımı olacak olan ALTINORDU'ya karşı burada oynadım.6 ay sonra ara transferde NAZİLLİSPOR'a transfer oldum.
10 sene NAZİLLİSPOR'da oynadıktan sonra sırasıyla  MUSTAFA KEMALPAŞA,UŞAKSPOR,MUĞLASPOR ve ALTINORDU takımlarında oynadım.

16 yıl profosyonel yaşantım oldu.Amatör olarak  oynadığım yılları da 
sayarsak 21 yıllık bir futbol geçmişim oldu.



Oynadığın dönemde örnek aldığın Kaleci var ım yıllarıda sayarsak mıydı bugün beğendiğin Kaleciler var mı Dünyada ve Ülkemizde ? 
Mesela Ben Rus Dasaev'i beğendiğini tahmin ediyorum öyle değil mi ?

- Evet doğru tespitte bulunmuşsunuz.Rus RİNAT DASAEV  çok beğendiğim ve örnek aldığım bir kaleciydi.Şimdi beğendiğim kaleciler ise MANUEL NEUER,DAVID OSPİNA, KEYLOR NAVAS.Ülkemizde de belli klasik isimlerin dışında eğer üstüne düşülür,daha fazla şans verilirse MERSİN İY.kalecisi NİHAT ŞAHİN'in iyi olacağını düşünüyorum.



Futbolu bıraktıktan sonra futbolun içinde kaldın sanırım.
Şu an altyapımızda Kaleci Antrenörü olarak görev yapıyorsun değil mi ?

Futboldan kopmak hiçbir zaman istemedim,istemem de.

Evet şuanda NAZİLLİ BELEDİYESPOR da altyapı kaleci antrenörü olarak 
görev alıyorum...

Kendi Kaleciliğini anlatmanı istesem yeni nesillere nasıl bir Kaleci idin 
diye buna cevap vermek zor olabilir Altınordu'da oynarken Gazeteci Cevdet Ünüvar hakkında şunları yazmış 

''Tecrübeli eldiven; kalesinde verdiği güven, yer tutuşu,cesareti,pozisyonlara çıkarken yaptığı hamle çabukluğu, hemen
her topu eliyle en yakınındaki arkadaşına aktarışı, lüks hareketlerden 
kaçınması, sade oyunculuğuyla hemen göze battı.Tecrübe, güven ve iyi kaleci görelim diyorsanız, olsun geç olsun, 
Murat Türkar'ı mutlaka seyredin, diyorum. O, bunu hak ediyor '' doğruları mı yazmış Sence ?

- CEVDET ÜNÜVAR'ın bu yazısı ben ALTINORDU'da oynarken ADANA DEMİRSPOR deplasmanından sonra yazmış olduğu bir yazıydı.Bu sorunun cevabını bir başkasının dile getirmiş olması benim için onur verici.Herkes için bir insanın kendini anlatması hak verirsiniz ki çok zordur.CEVDET ABİ bu konuda beni kurtarmış 




Nazillispor kariyerini anlatır mısın sanırım 1994'de 18 yaşında Profesyonel oldun ve 2004'e kadar oynadın yani 10 yıl doğru değil mi ?

- Daha öncede belirttiğim gibi NAZİLLİSPOR'a AKHİSARSPOR kulübünden 1994 yılında geldim.Henüz 18 yaşındaydım.10 sezon benim için futbol hayatımın en özel ve en önemli anlarının geçtiği uzun süre kaptanlığını da yapma şansını yakaladığım NAZİLLİSPOR'da görev aldım.


1998-99 Şampiyonluğumuzda vardın değil mi ? O Şampiyonluk nasıl geldi,neler yaşadınız ?


- Evet o şampiyonlukta bende vardım.NAZİLLİ'de efsane kadro diye anılan kadrolardan biriydi.Bu kadronun en önemli özelliği müthiş bir arkadaşlık ortamının olmasıydı.Çalışmayı çok seven mütevazı oyunculardan kuruluydu.

14 maç mağlup olmadan lige harika bir başlangıç yapmıştık.Hayatımın kendi açımdan en iyi sezonlarından birini geçirmiştim.
Hiç unutamadığım anımsa,32 maç oynayıp içerde şampiyonluk kutlamaları yapacağımız o muhteşem günde cezalı oluşumdu. 

- Nazillispor kariyerinde hangi hocalarla çalıştın ?


- 10 yıllık dönemde birçok hocayla çalışma şansı yakaladım..Aklımda iz bırakanlar:MURAT DİLMEN,HAKKI ASLAN,ZEKİ ERGUVAN,DURMUŞ ALİ ÇOLAK,NECDET ZORLUER,TARIK SÖYLEYİCİ.ALTAN ÇETİNDAĞ
sayabiliriz...



10 yıl oynadığın Nazillispor kariyerinde pek çok iz bırakan arkadaşın
olmuştur.Bir kaç tanesini saymanı istesek kimleri sayabilirsin ?


- Çok fazla tabiki de..İlk aklıma gelenler AKİF KAYA,GÜRHAN SÖNMEZ,GÜVEN KARACASU,TOLGA TAĞ,EMİN TOPLU,ÖZGÜR GÜNENDİ,MUSTAFA KARAKAYA,MUSTAFA CEVİZ,SÜLEYMAN DÖVEZ,ADEM BAŞARAN,GANİ TÜRKERİ,TARKAN ÖZTURUNÇ,MURAT AKTAŞ,YASİN TUNCER, SELÇUK ÜLKER,BARIŞ MAYADAĞ,BÜLENT ERTUĞRUL,MEHMET AKSUNGUR diyebilirim...


Nazillispor kariyerinde Unutamadığın en sevinçli ve en üzüntülü maçlar ?


- En sevinçli maçım herkes gibi GENÇLERBİRLİĞİ maçı diyebilirim.Ama klasiğin dışına çıkarsak içerde oynadığımız,o dönemin en iyi kadrolarından birine sahip olan ÇANAKKALE DARDANEL takımını 1-0 mağlup ettiğimiz maçı söyleyebilirim..

En çok üzüntü yaşadığım maç ise yine içerde oynadığımız ALTAY maçıydı..
Kabus gibi bir gündü.Bir futbolcunun hayatında belki 1 belki 2 defa yaşayabileceği bir skor başımıza gelmişti.8-0 mağlup olmuştuk.
İnanılmaz bir maçtı. 



Nazillispor kariyerinde Unutamadığın bir Anı veya anektot var mı ?

- NAZİLLİ'de BUCASPOR takımıyla oynuyorduk.ikinci yarıda defansın arkasına atılan bir topa kaleden hızla çıkarak müdahale ederken,topa hızla gelen rakip oyuncuyla çarpıştık.Ben havada döndüğümü hatırlıyorum.Gözümü açtığımda beni ambulanstan hastaneye indiriyorlardı.Gerekli müdahalelerden sonra bana serum verip müşahede odasına aldılar.Yataktan kafamı bir kaldırdım kapıya doğru bakarak,rakip takım kalecisini de sedyeyle götürüyorlar.

O da çarpışmayla benim gibi travma geçirmiş.İkimizi bir odada yan yana yatırdılar.Ağlanacak halimize birbirimize bakarak gülüyorduk.
İşin komik tarafı ise,maç oynanan mücadele ile değil,BUCASPOR takımının oyuncu listesine yanlış oyuncu yazması sebebiyle Hükmen bizim lehimize 3-0 sonuçlanmasıydı.Yani biz iki kaleci   sarsıntı geçirmemizle kalmıştık :)


- Golcülere Nazillispor kariyerinde unutamadığın Gol hangisi diye soruyoruz Sana unutamadığın yediğin golü sorsak ?


- ÖDEMİŞSPOR maçında elimdeki topu arkadaşıma atmak istersen yağışlı hava sebebiyle topun elimden kayıp,kale önündeki rakip oyuncunun önüne düşmesiyle boş kaleye çok kolay  bir gol atmasıydı..


Oynadığın dönemlerde Nazillispor'a camianın ve taraftarın ilgisi ve desteği nasıldı ? 


- Camianın ve taraftarın ilgisi çok iyiydi.Açık tribünleri bile doldurduğumuz dönemlerde oynama şansı yakalamıştım.Kamp yaptığımız otellerden stada kadar konvoylarla giderdik.Taraftarlar harikaydı.Şahsi olarakta ilgi çok fazlaydı.
Gurur vericiydi.NAZİLLİSPOR taraftarı herzaman takımına sahip çıkmıştır.Başarıların yakalanması için,taraftar olmazsa olmaz bir unsurdur.

Biraz da Türk futboluna dönelim ; 
Oynadığın yıllar ile bugünkü futbol arasında kısaca ne gibi farklar var ?


- Şu anda en belirgin özellik futbolun çok daha çabuk oynanmasıdır.Fakat eski kaliteli ayaklar şimdi malesef yok.Stada seyirciler geldiği zaman,ne olursa olsun gözleri bu tip oyuncuları arıyor.Bunların yapacağı bir göze hoş gelen
hareket herkesin çoşmasına sebep oluyor.Artık futbolunda takım oyununa dönmesi seyir zevki açısından şahsi yetenekteki oyuncuların biraz daha arka plana atılmasına neden oldu.


Sence Türk futbolunun en ö
nemli yapısal sorunları neler ?

- En büyük sorun futbolumuzda altyapı sisteminin çok kötü olması.Ülkemiz bu konuda hala elle tutulur atılımlar içerisinde değil.Artık federasyonumuzun klüplerimize belli yaptırımlar uygulaması şart olmuştur.

Neden yeterli ve kaliteli futbolcu yetişmiyor ? Buna iyi Kaleci yetişiyor mu diye de ekleyelim.


- Bu sorunun cevabı olarak biraz daha tabana inmek isterim.Oyuna sokakta başlayan çocuk,okul hayatıyla birlikte Beden Eğitimi dersleri ve Beden Eğitimi öğretmenleriyle spora devam ediyor.Okullarımızda malesef Beden Eğitimi ders sayısı çok az.Bu derslerin sayısını yükseltmeli ve çocuğu spora ve yeteneğine göre de branşlara yönlendirmek gerekmektedir.Daha iyi oyuncular yetiştirmek için AİLE-OKUL-ANTRENÖR-KLÜP işbirliğini çok iyi uygulayabilmemiz gerekmektedir.

 Kaleci konusa gelirsek,aslında son dönemde iyi kalecilerimiz yetişti ve yetişiyor.Bunda kaleci antrenörlerinin rolü tabiki çok büyük.
İdealist kaleci antrenörleri ülke futboluna mutlaka katkı yapacaktır.

Türk futbolunun sorunlarına kısaca çözümlerin varsa nelerdir ?


- Türk futbolunda sorun o kadar çok ki,bunun için sadece bu konunun ele alındığı bir sohbet yapmak gerekir.Ama şunu şahsi düşüncem olarak söylemek isterim ki,her konuda olduğu gibi futbolda hiçbir zaman,hiçbir kimsenin tekelinde olmamalıdır.


İyi bir Kalecinin özellikleri neler olmalıdır Sence ?


- Kaleciler diğer futbolculara oranla daha farklı özellikler taşırlar.

Bu özellikler fiziksel olduğu kadar,teknik ve taktik açılardan da farklıdır.
Kesinlikle çalışmayı çok sevecek ve isteyecek.Zeki ve cesur olacak.Çabuk ve fiziksel yapısı iyi olacak.Taktiksel uyumu iyi olacak,sorumluluk almasını bilecek.Konsantrasyonu ve sinir sistemi çok iyi olacak.Reaksiyon gücü yüksek olacak ve önsezileri kuvvetli olacak.Görüldüğü gibi kaleci olabilmek için çok sayıda özelliğe sahip olmak gerekmektedir.
Bu yüzden kaleciler herzaman özel oyunculardır diyebiliriz.


- Zaten Altyapı Kaleci Antrenörü olarak görevin bu, genç Kalecilere
neler önerirsin,tavsiyelerde bulunursun iyi bir Kaleci olabilmeleri için ?


- Kalecilik kesinlikle çok çalışmayı gerektirir.Antrenman periyotlarına düzenli bir şekilde uymalıdır.Antrenörlerine inanmaları şart.Bu işin sonunun olmadığını
ve kaç yaşınada olursa olsunlar öğrenmenin ve eksiğin bitmeyeceğini bilmelidirler.Kendini yeterli gördüğün an,en tehlikeli andır.


Güncel konu Yabancı sınırının 14 olması konusunu nasıl değerlendiriyorsun ? 
Yabancı sayısının artması Yabancı Kalecilerin gelişinin de önünü açacaktır, kısıtlama varken Yabancı Kaleci daha az geliyordu öyle değil mi dolayısıyla bu karar Türk Kaleciliğine zarar verecek gibi.Katılıyor musun ? 

- Evet bakıldığı zaman öyle astronomik rakamlar dönmeyecek gibi görünüyor.Yerli oyuncuların işlerine biraz daha konsantre olup daha fazla çalışmaları gerekecek.Ama klüp yöneticilerininde olaya bu açıdan bakıyor olması gerekir.Türk futbolunu değilde kendini düşünen  kulüpler olur da bunu kötü niyete çevirirlerse terste tepebilir.
Tüm takımı yabancı oyunculardan kurmak gibi.Kaleciler konusunda bu uygulama sıkıntı yaratabilir.Sınırlama varken takımlar haklarını kaleciden yana kullanmak istemiyordu.Şimdi bu konuda daha rahatlar.İnşallah bu konu kalecilerimize  zarar vermez.Çok çalışmamız gerek.


Yoğun tempon içinde bize vakit ayırıp sorularımıza içtenlikle
yanıt verdiğin için çok teşekkür ediyorum Kaptan.


- Asıl ben teşekkür ederim sizlere.Sizin gibi NAZİLLİSPOR sevdalısı insanlara bu camianın çok ihtiyacı var.Yazılarınızı okumaya devam edeceğim..Saygılar.


 Ailen ve Sevdiklerinle birlikte sağlıklı,huzurlu nice yıllar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder