30 Aralık 2014 Salı

NOSTALJİ - TARİHİMİZ : 1968-69 ŞAMPİYON TAKIMIN EFSANE KAPTANI AKTAY ATİLLA RÖPORTAJI


Bize kısaca kendini tanıtır mısın futbola ne zaman,hangi takımda başladın ? Hangi takımlarda oynadın ? Kaç yıl futbol oynadın ne zaman bıraktın ?

- 1958 yılında İzmir Demirspor'da futbola başladım.1964 yılına kadar orada
Santrfor olarak devam ettim.1965'de İzmir Ülküspor'da Libero olarak devam ettim.1966 yılında Aydınspor'a transfer oldun.Aydınspor'un ilk Profesyonel
futbolcularıyız.2 yıl orada oynadıktan sonra 1968'de Rahmetli Fuat Amasya ve Rahmetli Beytullah Baliç'in ısrarlarıyla Nazillispor'a geldim.Aydınspor ve
Nazillispor da Libero olarak oynadım 8 kafa golü attım.
1968 - 69 Şampiyon olduğumuz sezonun son maçında Eskişehir de yan bağlarım koptu ve futbolu bıraktım.

1968-69 Şampiyon kadromuzun oyuncularından sın o sezonu kısaca anlatabilir misin neler yaşadınız,Şampiyonluk nasıl geldi ?

- Şampiyonluk çok zor geldi.Çok iyi bir takımımız vardı.26 maçta 2 yenilgi aldık,8 gol yedik.Benim kafayla 4 golüm vardı.İnanır mısın takım çok iyiydi.

Babür,Hanna,Ayhan,Tilki Metin, Muhittin, Tatrak Orhan, Erkan, K.Erkan, Saim, Muammer, Recep, K.Yılmaz, B.Yılmaz,Tapucu Mehmet ,Minibüs Sadettin, Sabri, Kemal Dirikan,gibi isimlerden oluşan çok iyi bir kadronuz vardı değil mi ? Sen de en çok iz bırakan isimler kimlerdi ?
Rahmetli Babam'dan Babür,Hanna gibi isimleri çok duydum zaman zaman.Hepiniz değerli isimlerdiniz de belki ikisinin isimleri biraz değişik olduğu için aklımda kalmış olabilir. 
Babür çok iyi Golcüydü değil mi ?

Evet Babür çok iyi Golcüydü.O sene 8 golle Gol Kralı olmuştu.

O dönem Nazillispor seyircisinin ilgisi nasıldı ?

- Seyircinin ilgisi çok fazlaydı dışarda bile kendi evimizdeymiş gibi oynardık. 

Kapalının Alt tarafı Bayanlarla doluydu.

* Saha toprak zemin,top,krampon malzemeler nasıldı ?


- O zaman saha topraktı.Bizim zamanımızda bir takım formayı yıkar yıkar bir sezon giyerdik.Toplar şaplı olduğu için ıslandığı zaman kurşun gibi olurdu.
Çok hatırlarım yağmurlu havalarda kafa vurmaktan çekinirdik.
Sahalar toprak olduğu için kayarak topa müdahale ettiğimi hiç hatırlamam çünkü her tarafımız yara bere olurdu.

Aktay Abi Sen de hatıra çoktur o sezondan bazılarını Ben eski gazete
küpürlerinden çıkarabildim.Mesela Uşak maçı unutulmaz değil mi ? :)
1-0 yendiğimiz ve 2 puan önlerine geçtiğimiz 15 kişinin yaralandığı,
askeri vasıtalarla Stad'dan çıkarıldığımız Şampiyonluk maçı ? :)




- Uşak Maçına gelince inanır mısın hala o maç konuşulur.

* Biraz da Genel Türk futbolunun durumunu konuşalım.
O dönem ki imkansızlıklar içindeki Türk futbolu ile bugün her türlü
imkanın olduğu Türk futbolunu kısaca bir kıyaslayabilir misin ?

Bugün mesela her kulübün iyi kötü bir alt yapısı var sahaları,
hocaları, malzemeleri.Gene Futbol okulları var falan.
Yani futbolcu olabilmek için her türlü imkan var.
Siz nasıl futbolcu oldunuz ?
 Bu kadar imkana rağmen Türk futbolunun daki Başarısızlığı 
 - arada bir konjonktür,yakalanan jenerasyon haricinde tabii - neye 
bağlıyorsunuz ?  Sence Türk futbolu nasıl düzelir,nasıl başarılı olur ?


Türk Futbolunun bence başarılı olması için çok sebep var en önemlisi tuhaf gelecek amma seyircinin bilinçlenmesi şart tribünler de herkes futbol otoritesi gibi ahkam kesiyor.  Bir de Alt yapı çok önemli Güray kardeş. 

Beni kırmayıp,vakit ayırıp röportaj teklifimi kabul ettiğin için çok çok teşekkür ediyorum.Sağlık ve uzun ömürler diliyorum.

- Ben Sana teşekkür ediyorum kardeşim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder