13 Ekim 2014 Pazartesi

Nazillispor'dan ''Hatay Harakirisi '' 0-1 !!!

STAT: Nazilli İlçe
HAKEMLER: Serdar Akkoçoğlu *, Mehmet Yıldırım **, Mehmet Ali Akkor **
NAZİLLİ BELEDİYESPOR: İbrahim **, Lider **, Bora ***, Sedat *, Erdi *, Abdullah * (Dk.46 Ahmet Gökhan **), Mehmet Öztonga **, Metehan * (Dk.62 Mustafa ***), Hüseyin Bülbül ***, Tufan Zahid **, Halil ** (Dk.42 Caner ***)
HATAYSPOR: Fatih ***, Halil Zeybek **** (Dk.90 Osman ?), Murat Uluç *** (Dk.81 İbrahim **), Ömer ***, Emre **, Özgür **, Mehmet Akif ***, Mustafa **, Halil Karataş **, Serkan * (Dk.54 Necdet **), Murat Türkan **
GOLLER: Dk.20 Mehmet Akif (Hatayspor)
SARI KART: Hüseyin Bülbül, Abdullah, Mehmet Öztonga, Ahmet Gökhan, Sedat (Nazilli Belediyespor) – Özgür, Murat Uluç, Murat Türkkan, Osman (Hatayspor)
KIRMIZI KART: -  


* Maalesef kaybettik.Çok üzgünüm.
* Böyle durumlarda bir şeyler yazmak ne içten geliyor ne de kolay.Çok zor.
Neyse ki maçtan hemen sonra üzüntü ve sinir ile sıcağı sıcağına bir şeyler yazmayıp sakinleşmeyi tercih ettim.24 saatten fazla zaman oldu artık.
Dikkatli de yazmam lazım kırıp dökmeden zaten Nazillispor ile ilgili yazıp çizen 2-3 yerden biri de burası.O yüzden bekledim tabii işim de vardı.
* Maç öncesi yazımda Hatayspor'un konumunun onlar adına hayal kırıklığı 
olsa da kağıt üstünde iyi,tecrübeli ve pahalı oyunculardan kurulu bir kadroları olduğu her an her sonucu alabilecek durumda olduklarını belirtmiştim ama 
gene de kazanacağımızı düşünüyordum kaybetmeyi hiç beklemiyordum.
Hatayspor taraftarı ve yerel basını da galibiyeti sürpriz olarak görüyordu aslında.
* Eğer ''Zirveye oynama hedefimiz'' varsa bu tip ''6 puanlık'' maçları kaybetmemek gerekiyor.Çok kötü oldu.En azından berabere kalmalıydık.
* Tabii sebepleri var hiç bir şey sebepsiz olmaz.Dünden beri yazılıp çizilen yorumlarda ''mağlubiyetin nedenleri '' şu başlıklarda toplanıyordu ; 
- Hocanın farklı kadro tercihi.
- Takımın tek ve en önemli Gol umudu Eren'in maç öncesi şok sakatlığı
nedeniyle kadroda olmaması.
- Üretkenlikten uzak kötü futbolumuz
- Hakem faktörü.
- Hatayspor'un erken skoru bulmasıyla tecrübesini de kullanıp oyunu çok soğutarak istediğini alıp gitmesi gibi.
* Aslında bu sonucun geleceği 3 gün önceki Sarıyer maçından belliydi ''Perşembe'nin gelişi Çarşamba'dan bellidir '' hesabı.O maçta da kötü futbol oynayıp baştan sona beraberliği düşünürek sahaya çıkmış gibiydik.
Öyle ki Kalecimiz İbrahim 73.dk.da vakit geçirmekten sarı kart görmüştü.
* Ben o maçtaki beraberliğe üzülmüştüm beterin beteri var kendi sahamızda 
zirve yolundaki rakiplerimizden birine yenildik düşünün.
* Bilemiyorum takımın belli teknik sorunlarına rağmen belki de Ben bizim takıma çok fazla güveniyorum,çok fazla şey bekliyorum.Belki de bu sonuç gayet normal.
* Sarıyer maçı 11'in den Eren'in şok sakatlığı nedeniyle 18'de olmaması dışında farklılık Caner ve Mustafa Öztürk yedeğe çekilmiş,yerlerine Sarıyer maçında 18'de olmayan Halil Çelik,Metehan Özlü ve o maçta yedek bekleyen Zahid yer bulmuştu.Umut Koçin ise bu kez 18'de bile yoktu.
* Bu değişiklikler için şöyle yorumlar yapılabilir ; Hoca 15 günde 4 maç sıkışık takviminde hazır elinde geniş kadro da varken bazı oyuncuları dinlendirip daha diri oyuncularla oynamak istemiş olabilir hem kenardaki oyuncuları da her an hazır tutmuş olursun böylelikle.Herkese şans veriyorum bakın demek istemiş olabilir.Ama buna hemen itirazlar gelecektir :)) sürekli şans verip verim alamadığı Abdullah,Erdi gibi oyuncular varken neden Mehmet Ersavaş,Hüseyin Akoğlu,Onur Yavaş gibi oyunculara yeterli şans verilmiyor gene bu maçta Eren yokken 18'e Osman Doğru'nun neden alınmadığı gibi sorular sıklıkla haklı olarak sorulabilir.Bir diğer görüş de şöyle ; Hoca takımda güvendiği,tuttuğu (taraftarın aksine) oyunculara sürekli şans verirken maçlarda ve maç dışında bazı oyunculara tepkisini,onları bir nevi cezalandırmak için kesiyor yani duygusal tepkilerle rasyonel olmayan karar ve tercihlerde bulunuyor.
Maç sırasındaki tepkileri,gerginlikleri de yansıyor zaten.
Açıkcası Ben de buna katılıyorum aldığım duyumlarda bu yönde.Ha belki Hoca ''otoritesini kurmak,kabul ettirmek,burada patron benim benim dediklerimi yapmazsanız forma yüzü göremezsiniz '' mesajını vermek istiyor da olabilir.Ama bu konuda fazla uzattım bir cümle ile özetleyeyim ; 
''Hocam elbette tüm hafta boyunca oyuncularla olan Siz siniz,onlarla saatler geçiren,onları en iyi tanıyan Siz siniz.Ancak lütfen duygusal kararlar vermeyin en önemlisi ''forma adaleti''ni sağlayın.
Dışarıdan görünen algı bunu sağlayamadığınız yönünde.
* Takımın Sarıyer maçından sonra bu maçta da kötü futbol oynaması,adeta pozisyona giremeden maçları tamamlaması büyük sıkıntı.Bu maçta da tamam 2.devre hakem faktörü hızımı kesmiş,oynamamızı engellemiş ama maçı sadece Zahid'in girdiği tek pozisyonla tamamlamış olmamız anlaşılmaz.
* Zaten sezon başından beri takımın ''üretkenlik,yaratıcılık sorunu 
çektiği'' 3.bölgede çoğalamadığı,sıkıntı çektiği aşikardı.
Orta sahada çekip çevirecek organizatör bir yaratıcı orta saha oyuncusu eksikliği avazı çıktığı kadar her maç bağırıyor.Bakın bugün Gümüşhane - Tepecik maçını seyrettim Gümüşhanespor'un 11 numarası Hakan Albayrak'ı seyrettim 2.yarı girdi takımın çehresini değiştirdi ki sürekli takip ettiğim beğendiğim bir oyuncu.Yönetime de tavsiye ediyorum Ocak transferinde bu oyuncuyu alsınlar.
* Hocam Sen Orta saha göbeğine Abdullah - Erdi çift ön liberosu ile çıkarsan tabii ki üretkenlik sağlayamazsın en önemlisi rakibe ''Ben önce beraberlik hedefi ile çıktım '' mesajını vermiş olursun.Daha baştan kaybediyorsun yani.
* Ahmet Hoca'nın çalıştırdığı takımlardaki referansları da ''Zor maç kazanır zor kaybeder.Kendi sahanızda bile tek forvet ile çıkar kısır futbol oynatır'' şeklindeydi.Nitekim de ilk haftaki Gümüşhanespor maçı hariç bunu gördük.
* Transfer de de o kadar oyuncu alınıp tff sitesine göre 32 kişilik kadro  http://www.tff.org/Default.aspx?pageId=395&kulupID=91
olsa da maalesef hala sıkıntı çektiğimiz yerlerin olması pek iyi bir transfer sezonu geçirdiğimizi göstermiyor.Artık Ocak transferine kadar kalan 9 maçı en az kayıp ile götürüp 2 veya 3 tane hücum aksiyonları yüksek orta saha ve Golcü almak lazım.Sürekli transfer yapılmasından,istikrarın bozulmasından ben de yana değilim ama verim alınamazsa yapacak bir şey yok.
* Bir diğer konu da 32 kişilik kadro ile başlamanın yanlışlığıydı.24-26 kişide
sınırlamak lazımdı kadroyu.Şuraya bakar mısınız Lider Bandırmaspor'un 22 kişilik kadrosu var ;
http://www.tff.org/Default.aspx?pageID=395&kulupID=130
Hocaları Mustafa Çapanoğlu da sürekli bundan yakınıyor ama bir yandan avantaj çünkü takımı oturttu zorunlu eksikler hariç 11'i ezbere biliniyor.
Bakınız Hatayspor'a 24 kişilik kadroları var 
http://www.tff.org/Default.aspx?pageId=28&kulupId=121
Yani fazladan kadroda bulundurduğumuz en az 5 oyuncu hem maliyet yaratır hem de oynamadığı için illa ki bozulur ve takım içinde negatif hava yaratır.
Ben biz de böyle oluyor demiyorum oyuncu kardeşlerimin hepsine güveniyorum oynamayanlar üzülüyorlardır ama hiç olumsuz hava yaratacaklarına inanmıyorum.Fazladan 5 oyuncunun maliyeti ile 1 tane iyi ofansif orta saha 1 tane de Golcü alınabilirdi.Son anlarda Umut Koçin ve Sedat Debreli'yi aldık.
Ki Sedat Debreli Aydınspor 1923 için gelmişti oradaki maddi sorunlar nedeniyle bize tavsiye edildi sanırım ve alındı.O zaman da yazmıştım bu transferi benimsemediğimi ama bulamadık çok adam geldi gitti sezon başında hep biliniyor.Ha burada yönetimi eleştirmiyorum çünkü bütçelerine uygun adam arıyorlardı en uygunlarını aldılar ve o imkanlara rağmen hocanın eline 32 kişilik geniş bir kadro sundular.Sadece eleştirim şu olabilir keşke 26 kişilik kadro yapsaydık da 5-6 fazla oyuncunun maliyeti ile 1-2 daha iyi adam alabilseydik.
* Maçla ilgili fazla bir şey yazmaya gerek yok.
Arşive geçmesi için kadroları ve dizilişleri vereyim ; 
NAZİLLİ BELEDİYESPOR 11'İ ; 



HATAYSPOR 11'İ ; 

Hoca da maçtan sonraki beyanatında maçı şu sözleri ile özetlemiş zaten ; 
 "Oyuna hakim olamadık. Rakibin organize atakları karşısında çaresiz kaldık. Yenilgi kaçınılmaz oldu. Ligin çok başındayız. Yenilgiyi telafi edeceğiz" 
Hilmi Başkan'ın görüşleri de şöyle ; 
"Kendi sahamızda gününde olmayan bir hakem triosu ile maç oynadık" 
Karşılaşmanın ilk yarısında istedikleri futbolu ortaya koyamadıklarını 
ve kalelerinde gördükleri gol nedeniyle panik yaşadıklarını ifade eden Volaka, ikinci yarıda üstünlüğü ele geçirdiklerini kaydetti. 
Karşılaşmadaki hakem kararlarını eleştiren Volaka, "Hakem triosunun çaldığı düdükler nedeniyle sonuca gidemedik. Böylece kendi sahamızda ilk mağlubiyetimizi aldık. 90 dakika boyunca her iki takım oyuncuları da hakemin yanlış kararlar nedeniyle istedikleri oyunu yansıtamadılar. Kendi sahamızda gününde olmayan bir hakem triosu ile maç oynadık" dedi.
İddialarını sürdürdüklerini ve üst sıralardan kopmak istemediklerini belirten Volaka, deplasmanda karşılaşacakları Altay maçının çalışmalarına yarın başlayacaklarını belirtti. (AA) 
* Hilmi Başkan hakemi eleştirmişken gelelim ''Hakem faktörüne'' o zaman.  Bir kere Maç öncesi analizlerim de de koyuyorum Hakem profillerini.      Maalesef çok tecrübesiz ve az maç yönetmiş hakemleri gönderiyorlar.Serdar Akkoçoğlu da maçı çığrından çıkarmış ''iki takım adına da '' çok kötü bir maç yönetmiş.Bizim taraftarlar da büyük tepki gösteriyorlar hakeme ki soyunma odasına yuhlanarak gitmiş ancak objektif olarak yorum yapanlar da var.Hakemin maçın başında Hatayspor'un golünü saymadığını bu golün temiz olduğunu,ilk yarıda Abdullah'ı,ikinci yarıda Mehmet Öztonga'yı 2.sarı kart'dan atamadığını da söylüyorlar.
* Hocamız da bu konuda objektif görüş belirtmiş ; 

"Kendimi bilerek oyundan attırdım"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder