27 Haziran 2020 Cumartesi

NİCE YAŞLARA EFSANE GOL KRALI BABÜR BENTÜRK !!!

   Nazillisporumuzda Kuruluşumuz 1967'den 1971'e kadar oynayan ve 1968-1969 Şampiyonluğumuzda 13 Gol İle Gol Kralı olarak büyük katkı sağlayan Babür Abimizin 77.Yaşını Kutluyorum.Kendisine Değerli Eşleri Hanımefendi,çocukları ve Torunları İle Birlikte Sağlıklı,Huzurlu ve Mutlu Nice Yeni Yaşlar Diliyorum.

Kendisi ile sık sık telefonla konuşuyorum,az önce de aradım
Doğum Gününü Kutladım.Tüm Nazilli halkına kendsini tanıyan,tanımayan,seven sevmeyen herkese sevgilerimi,
selamlarımı gönderiyorum,Nazilli'yi hayatım boyuncu hiç unutmam dedi iletiyorum.

Eskiler,yaşı yetenler bilir nasıl bir futbolcu olduğunu,nasıl bir karakterde İnsan olduğunu,tanımayan yeni nesiller için biraz
kendisini tanıtmak istiyorum.

Önce Nazillispor'a nasıl transfer olduğu onu anlatayım ;
''Babür Bentürk'ün transferi epey olaylı olmuştu.Yıldız futbolcu Davutpaşa'nın küme düşmesi ile Sabri Kiraz tarafından 1.Lig takımı Bursaspor'a götürülmek istenmiş ve kendisi de söz vermişti.Ancak Nazillispor'lu İdareciler 4 Davutpaşa'lı futbolcuyu almaya karar veriyorlar Kemal,Celal,Ayhan ve Rıdvan'ı ve bu oyunculara ilginç bir teklif yapıyorlar ''Siz Babür Bentürk'ü ikna ederseniz ancak Sizi öyle alırız''.

Bu ısrarlar devam ederken Aydın Siyasetinin önemli isimlerinden o zaman Milletvekili daha sonra Bakanlıklar,Meclis Başkanlığı,Başbakan Yardımcılığı yapmış İsmet Sezgin de devreye giriyor Babür'ü telefonla arayarak ''Muhakkak gel Nazilli'ye,yeni kurulan bir takım bu mutlu olursun Nazilli'de,para var,seyirci var,kentte heyecan var'' diyor.Daha sonra Nahit Menteşe hatta Başbakan Süleyman Demirel de giriyor devreye ve 4 arkadaşının da baskısı ile kararını değiştiriyor ve gidip Sabri Kiraz dan özür diliyor 1.Lig takımı Bursaspor yerine 75 Bin TL.transfer ücreti ile yeni kurulan 3.Lig takımı Nazillispor'a gidiyor.
(*İyi ki de gelmiş diyorum :) )

İlk 3 sezonu güzel geçiyor zaten 1968-69 da Şampiyon da olduk büyük katkıları ile ancak son sezonu 1970-71 çok tatsız ve iyi geçmiyor,kendisi bana anlattı ama burada yazamayacağım nahoş hadiseler yaşıyor ve istemeyerek ayrılmak zorunda kalıyor Bandırmaspor'a transfer oluyor.

Kendisi şöyle diyor ''Nazilli den ayrılmama sebep olan olay hoş olmayan olaydı haklıydım kararımda ama olay oldu bu Bandırma'ya giderken Kaleci Oskay vardı yanımda otobüsü kurşunladılar yaralandı.Bileklerini bile kesen taraftarlar vardı yıllar sonra Nazilli'ye geldiğimde tanıştım O taraftarımızla ''

1971-72 mevsiminde ikinci ligin güçlü armadası Bandırmaspor istiyor golcümüzü. Ama Nazillili futbolseverler büyük olaylar çıkarıyorlar santrforlarının gidişine. Silahlar patlıyor, arabalar parçalanıyor. Ama Bandırma deneyimi çok neşeli geçmiyor Bentürk için. Kısa aralıklarla, doğumda kızını kaybediyor, ardından da annesini. Bir çöküntü yaşıyor.

Babür Bentürk gerçekten bilenler bilir Nazilli'lilerin Sevgilisi imiş,rahmetli Babam anlatırdı,pek çok büyüğümden de duydum hakkında güzel şeyler.
Genç Futbolcular için Tam bir İdol imiş.Onu Örnek alırlarmış.
Nasıl Fenerbahçe de İnsanlar doğan çocuklarına Cemil,Selçuk,Rıdvan koymuşlarsa Nazilli de de öyle Babür koymuşlar,99 tane Torunum varmış diyor bu konuda :)

Büyük Futbolculuğunun yanısıra çok ta karakteri düzgün,herkese sevgili,saygılı biriymiş.

Kendisi de anlattı bana,okullara giderdim öğrencilere okumalarını,iyi insan olmaları konusunda nasihatlar verdiğini.
Şunları söyledi ; Sadece Nazilli değil, Aydın, Manisa, Muğla, İzmir tüm Ege'den beni izlemeye gelirlerdi.

Nazilli'nin tüm İlçeler Atça, Sultanhisar, Bozdoğan,Yenipazar ve her yerde bana taparlar.Özel maç,fuar şehirleri kupası v.s. hangi maç olursa olsun yenmediğimiz takım kalmadı tüm Ege de herkesi yendik.
Takım arkadşalarım da beni çok severlerdi.Metin Dikener
''Sarı Metin'' 'Sen Futbolun Fatih Sultan Mehmet'isin'' derdi.
Sahada Seni seyrediyoruz derlerdi.
Rahmetli Metin Oktay Alnımdan öptü,Lefter ve Can Bartu
bana ayakakabılarını bıraktılar.
Sadece futbol değil çok şey yaptım.
Tekel de Güreş ve Boks takımı kurduk Güreş Federasyonu Başkan Yardımcılığı yaptım.
Özal zamanında Naim Süleymanoğlu'nu Avustralya'dan kaçırdık ,o yüzden Rusya ve Bulgaristan'a girmem yasaktır.
Renkli,çok yönlü bir kişiliğim vardır.
Çok şey var daha bir gün yüz yüze gelirsek anlatırım ''

Babür Abi hakkında büyüklerimden bir kaç anektot şöyle ;
İlhan Öden ''Takımın en gözde oyuncuydu,temiz futbol oynar,çok tekme yer ama karşılık vermezdi.Sakatlık yaşamadı
sanırım,sağlam fiziği vardı hemen her maç 90 dakika oynardı.
Temiz,traşlı ve bakımlı olarak sahaya çıkardı,maç bitiminde yine tertemiz saçları Briyantinli soyunma odasına dönderdi.
Maç esnasında o kadar mücadele arasında bile bunu nasıl başardığını merak ederim ''

Oğlu Fikret Bentürk ''Hava ne kadar yağışlı ve yollar ne kadar çamurlu olursa olsun paçalarında bir kez bile çamur lekesi görmedik.Babam kadar titiz ve bakımlı birisne rastlamadım.
Kendisine ve karşısındakine duyduğu saygıdan ileri geliyor bence bu özelliği ''

Bir de eski hayranları ve takım arkadaşları saçları bozulmasın diye kafa toplarına çıkmaktan pek hoşlanmadığını belirtirler.

Ömer Merdin Özzengi ''Hiç unutmam Mavi Çantası vardı,THY
Pilotlarının kulandığı ufak yolcu çantası.Onun maç malzemelerini taşıdığı çantayı stat girişinde elinden tutardım bizim maça girmemizi sağlardı Eskişehir de Şampiyonluk golünü attı,Nazilli'ye gelişimiz Muhteşem Oldu.Şehir sabaha kadar Şampiyon takımı Taksi Meydanında bekledi ve coşkuyla sevgi gösterileri ile karşıladı.Anlatılmaz yaşanır.Öyle bir geçer ki zaman.Bizim futbolcu olmamıza emsal olan yegane Sporcu Abilerimizdendi ''

Adem Çavuş ''Maç başlar biter o Briyantinli saçlar hiç bozulmaz,attığı şutlar Kaleyi tutuyorsa Kalecinin yapabileceği bir şey yoktur o goldür '

Levent Ersoy ''Evimizin yakınında otururdu.Saygılı, Kibar, Efendi bir kişiliğe sahipti ''

Esat Ülkü'' Nazili de Babür'e aşık olmayan kız yoktu '' :)

Bir abimiz de şöyle söylüyor '' o zamanlar bir tekerlememiz vardı.Oy dingala dingala köürde koydum mangala,Ayşe de Fatma dostum var Çalkala Babür Çalkala '' (Bombala olmasın.G.G.)

Velhasıl kelam aslında ''Babür Bentürk ''Anlatılmaz Yaşanır ''
Nasıl G.Saray'ın Metin Oktay'ı,Fenerbahçe'nin Lefter'i varsa
Nazillispor'un da Babür Bentürk'ü varmış '' diyebilirim.

Böyle hem Düzgün karakterli,hem düzgün Örnek Sporcu
Nazillispor'da oynadığı,Nazillispor Tarihinde Efsanelerden biri olarak yer aldığı için kendi adıma çok mutluyum.

Kendisi ile tanışma,konuşma fırsatı bulabildiğim,beni oğlu gibi gördüğü için de onur duyuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder