6 Haziran 2020 Cumartesi

EFSANELERLE NOSTALJİ RÖPORTAJLAR : GOL KRALI ŞÜKRÜ ZENGER !!!

  Nazillisporumuzun Tarihindeki 4 Şampiyonluğundan 1998-99 Şampiyonluğumuzda 29 Gol İle Gol Kralı olarak büyük katkıda bulunmuş taraftarlarımızın ''Kral Baba Şükrü '' diye seslendiği Şükrü  ZENGER ile röportaj serimi sürdürüyorum.

Kısaca kendini tanıtır mısın futbola ne zaman,hangi takımda 
başladın ? Hangi takımlarda oynadın ? 
Kaç yıl futbol oynadın ne zaman bıraktın ? 

 - 1966 Çamdibi - İzmir doğumluyum.Futbola İzmir'de kendi semtimin
takımında Çay Mahallesi Demirköprüspor kulübünde 1979 yılında Kaleci olarak başladım.2 sene Kalecilik yaptım.İyi Kaleci olurdum,o zamanlar İngiltere Milli  takımı Kalecisi Shilton vardı Bana da bu lakabı taktılar halen İzmir Bayraklı'da beni herkes Shilton olarak tanır.
Daha sonra bir gün maçta Santrforumuz maça gelmedi ve hocamız beni Santrfor olarak oynattı ve 4 gol attım.
O maçtan sonra futbol kariyerime Santrfor olarak devam ettim.
19 yaşına kadar amatör olarak oynadım, askere gittim.
21 yaşında askerden geldim ve hemen İzmir Köy Hizmetlerispor'a transfer oldum amatör olarak.2.amatör kümede Şampiyon olduk o sene
ve 39 gol attım.1.amatöre çıktık.O sene orada da Şampiyon olduk 
Türkiye Şampiyonasına gittik.O sene tüm liglerde 31 gol atarak Gol Kralı oldum.
Sonra 23 yaşında Bergamaspor'a transfer olarak Profesyonel oldum.
7 sene Bergamaspor,Ayvalıkgücü,Nazillispor,Aliağaspor,Uşakspor, Bandırmaspor,Balıkesirspor olarak 13 sene profesyonel olarak oynadım.
2001 yılında profesyonelliği bıraktım.
2002'den 2009'a kadar amatör olarak oynadım 44 yaşında 
futbolu bıraktım.
(Maşaallah :) )

Hangi mevkiide oynadın ?
- Santrfor olarak oynadım.Bazı maçlarda orta sahada da oynadım.

Kendini anlatmak kolay değil ama futbolcu özelliklerini yeni nesile nasıl tarif edersin nasıl bir Golcüydün ?

- Arkası kaleye dönük olarak oynayan forvettim.
Kafa vuruşları,ayak içi vuruşları iyi olan,hücumu ileride başlatan,ileride çok pres yapan defansı çıkarmayan kuvvetli dayanıklılığı iyi olan ve süratli bir futbolcuydum.
Futbolu bıraktıktan sonra futbolun içinde kaldın sanırım.
Neden ve şu an ne yapıyorsun ?
- 4 senedir altyapılarda antrenörlük yapıyorum.
Şu an Bergamaspor da altyapıda antrenörlük yapıyorum.
UEFA B Diplomam var.Amacım şu an iyi golcüler yetiştirmek.
Hedeflerim var inşaallah bu hedeflerimi gerçekleştiririm.

Masterlar olarak futbol oynuyor musun hala ?
- Evet Master olarak Soma Masterlar da futbol oynuyorum.
Sporun içinde bulunmak istiyorum.

Futbolu ve Nazillispor'u takip edebiliyor musun ?
Futbolu takip ediyorum.Futbolumuzda çok düşüş var.
Tabii bunun nedenlerini araştırmak lazım.Vaktim oldukça Nazillisporumuzu
takip ediyorum.Bizden sonra inişli çıkışlı bir grafik çiziyorlar.
İnşaallah Nazillisporumuzu 1.Lig de görmek istiyorum.
Çünkü Nazilli halkı bunu hakediyor.
Nazillispor kariyerin nasıl geçti ? Kaç yıl oynadın kaç gol attığını hatırlıyor musun ? 
- Nazillispor'a Ayvalıkgücü'nden geldim.Kulüp Başkanımız Esat
Ergüler bu takımı kuruyorum ama küme düşmeyelim dedi.
Maçlar başladı bir baktık ki işler iyi gidiyor 17 maç yenilmedik.
İlk yarıyı lider bitirdik.Baktı ki Başkanımız bu takım Şampiyon olur
Nazilli halkı da bizlere güvendi.
Her maçımızı 10 bin seyirciye oynuyorduk.Muhteşem o Siyah İnciler çok 
destek verdi bize.
O sene (1998-1999) bitime 5 hafta kala Şampiyonluğumuzu ilan ettik.
Buradan o zamanki yöneticilerimize başta Sayın Başkan Esat Ergüler'e 
ve Muhteşem Nazilli taraftarına teşekkür ediyorum.
Hep bizim yanımızda oldular.Nazillispor'da 2 sene oynadım.
29 gol attım.O sene Türkiye'deki tüm liglerde en çok gol atan oyuncu oldum.
Bir sene sonra 2.lig'de ilk yarıya kadar oynadım 13 golüm vardı.
Oradan kiralık olarak Aliağaspor'a gittim ve üzülmüştüm.
1998-99 Şampiyonluğumuzda 29 Gol atarak Gol Kralı da oldun.
O Şampiyonluğu anlatır mısın nasıl geldi neler yaşadınız ? 
- Nazillispor beni 1989'da istemişti ben Bergamaspor'a transfer oldum.
(Kemal Yüksel hoca Terfi maçlarından beri izlediği Şükrü Zenger'i istediğini
ama alamadıklarını söylemişti)
Başkan Esat Ergüler o zamanlar Ben ne yapıp edip Şükrü'yü bir gün Nazillispor'a alacağım diyormuş ve sonunda beni aldı.Ben anlaşmaya gittiğimde bunları 
Bana anlattı.Ben gittiğimde 32 yaşımdaydım.
Herkes bu artık yaşlandı eskisi gibi performans gösteremez dedi.
Ama Ben yılmadım,çalıştım ve bu Şampiyonlukta katkım olduysa ne
mutlu Bana.
Çok güzel dostluklar edindim halen görüştüğüm arkadaşlarım var.
Buradan herkese selamlar söylüyorum.Nazilli'nin yeri bir başka,onları
çok seviyorum.Nazilli stadında şu yazıyordu pankart da 
''İlk ve Son Kral Baba Şükrü''
- O zamanki Hocamız kimdi,kadromuzda kimler vardı bir kaç isim
hatırlatır mısın  ?
- O zaman ki hocamız Hakkı Aslan'dı.Kalecimiz Murat Türkar,Barış
Mayadağ,Tarkan Özturunç,Barış Turgan,Gani Türkeri,Yoldaş Çoşkun ,
Selçuk Ülker,Mustafa Karakaya,Güven Karacasu,Mehmet Aksungur,
Yasin Tunçer, Ferhat Kurhan,Gürhan Sönmez,Hakan Öztürk,Onur 
Topdemir Şampiyon olan takımdaki arkadaşlarımdı.
- Nazillispor kariyerinde Unutamadığın en sevinçli ve en üzüntülü
maçlar ?
- Unutamadığım en üzüntülü maçım Şampiyonluk maçı Bergamaspor maçı tur atacaktık 2-1 yenildik.Turu attık ama benim için çok buruk oldu.
En sevinçli maçım Akhisar deplasmanında oynadığımız maçtı.
Bu maçı kazanırsak haftaya tur atacaktık.Maçı 3-1 kazandık.
Benim için anlamlı olan benim attığım 3 gol ile maçı kazanmamız oldu.
Benim için en sevinçli maçım buydu.Dönüşte Nazilli'de Şampiyonluk turu attık şehirde.
- Nazillispor kariyerinde unutamadığın Gol hangisi ?
- Nazillispor da Unutamadığım 2-3 gol var.Bunlardan birisi Milasspor'a 
attığım Sağ bek Mehmet'in orta sahadan ortaladığı topu 18 yayının 
dışından top tam yere düşerken yarım voleyle çatala gönderdim.
Bir de bunun anısı var benim için Milas da arkadaşlarım var, Kaleci
attığım golden sonra Sabaha kadar uyumamış.Bir de Sol bek Barış
Soldan ortaladı On sekiz dışından kafayla topu çatala gönderdim.
Bunlar unutamadığım gollerdir.
Oynadığın dönemlerde Nazillispor'a camianın ve taraftarın ilgisi ve desteği nasıldı ?
- Nazilli de yöneticilerimiz futbolu çok seviyordu.Başkanımız Esat
Ergüler eskiden futbol oynadığı için bir de Belediye Başkanı idi.
Bizlere çok destek veriyordu.Tabii bu arada muhteşem seyirciyi
unutmak mümkün değil.Her maç maçları dolu tribüne oynuyorduk.
Her maç 8-10 bin seyirci geliyordu.Onlara buradan teşekkür etmek
istiyorum bizleri hem içerideki maçlarda ve  deplasman maçlarına
da geliyorlardı.

Biraz da Türk futboluna dönelim ; 
Oynadığın yıllar ile bugünkü futbol arasında kısaca ne gibi farklar var ?
- Bilmiyorum ama eskiden daha yetenekli futbolcular var gibime geliyor.
Eskiden imkanlar,şartlar bu kadar iyi değilken malzeme açısından bu
kadar imkanlar yok iken,altyapılar yok iken daha iyi futbolcular varmış.
Hem de bu kadar ligler yokken.Ama eskiden sokak futbolu varken
futbolcu yetişiyormuş.Şimdi bu kadar imkanlar varken maalesef 
futbolcu yetişmiyor.Türk futbolu geriye gidiyor.Kalite gittikçe
düşüyor.Acil önlem alınmazsa bizi kötü günler bekliyor.

Sence Türk futbolunun en önemli yapısal sorunları neler ?

- Kulüplerimiz hep başarıya endeksli olduğu için sporcu yetiştiremiyoruz.Altyapılara biraz daha destek verilmeli,büyük
yatırımlar yapılmalı veya yaptırımlar getirilmeli.Yoksa futbolumuz
geriliyor.Bir an önce acil önlemler alınmalı.Bu işi Türkiye de iki
üç kulüp yapıyor,bunları çoğaltmalıyız.

- Neden yeterli ve kaliteli futbolcu yetişmiyor ?
- Eskiden sokak ve okullarda çocuklar futbol oynardı.Toprak kokusu
alırdı.Şimdi ne sokak ne de okullarda futbol kalmadı artık,
teknoloji çocukları futboldan uzaklaştırdı bu yüzden yetenekli ve
kaliteli futbolcu yetişmiyor.Aslında yetenekli ve kaliteli çok var 
ama internet ortamlarına çocuklar daha önem verdiği için zamanla
kaybolup gidiyorlar.

- Alt yapıda çalışıyorsun sanırım Türk Futbol Alt yapısı hakkında bir şeyler söyleyebilecek en doğru isimsin o zaman neler söyleyebilirsin ?
- Türkiye de bu işi iki ,üç kulüp iyi yapıyor.Daha önce de dediğim gibi 
alt yapılara bazı zorunluluklar ve yaptırımlar getirmeli.Daha çok
yatırımlar getirilmeli.Bu işleri yapacak TFF gönüllü antrenörler
getirmeli,iyi eğitmenler olmalı.Bizler ülke olarak dışarıdan aldığımız
sporculara çok para veriyoruz.Bu paraların yarısına altyapılara kullanırsak planlı,projeli bakın ne yetenekli futbolcular yetişiyor.
Türk futbolunun sorunlarına kısaca çözümlerin varsa nelerdir ?
- Bizler Türk ve yabancı sporculara çok paralar verdiğimiz için
çok çabuk şımarıyorlar.Eskiden böyle çılgın paralar almıyordu
sporcular ama yürekten oynayanlar vardı.Saygı üst seviyeydi.
Şimdi saygı da kalmadı.

- Güncel konu Yabancı sınırının 14 olması konusunu nasıl değerlendiriyorsun ?
- Bence iyi oldu.Eskisi gibi böyle çılgın paralar dönmeyecek,hem kalite
artacak hakeden oynayacak bir Türk futbolcuya öyle 5 milyon,8 
milyon euro'lar verilmeyecek.

- Son olarak ; Nazilli halkına ve  Nazillispor taraftarına bir mesajın 
var mı ?
- Öncelikle Nazilli halkına çok teşekkür ediyorum.Ailemle dolu dolu
iki sene geçirdim.İyi arkadaşlarım ve dostlarım oldu.Naz Naz
taraftarını yani Siyah İncileri çok seviyorum.Onların da beni sevdiğini biliyorum.Sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
Onları çok seviyorum.
Saygılarımla.BABA ŞÜKRÜ.

Yoğun tempon içinde bize vakit ayırıp sorularıma içtenlikle
yanıt verdiğin için çok teşekkür ediyorum Kaptan.
 Ailen ve Sevdiklerinle birlikte sağlıklı,huzurlu nice yıllar diliyorum.

- Ben teşekkür ederim.Sana da İyi çalışmalar Güray kardeşim.

NOT : 
5 Yıl önce yaptığım bir Röportajdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder