12 Haziran 2015 Cuma

Yeni Nazillispor Döneminden Efsane Sol Açık Yavuz Keklik Röportajı.

Nazillispor tarihinde İz bırakmış futbolcularımızla röportaj serimiz devam ediyor.

Yeni Nazillispor'umuzun 1991-1992 Şampiyonluğunda rol oynamış önemli isimlerimizden Yavuz Keklik  bugünkü konuğumuz.

- Bize kısaca kendini tanıtır mısın futbola ne zaman,hangi takımda başladın ? Hangi takımlarda oynadın ? Kaç yıl futbol oynadın ne zaman bıraktın ? 


1970 doğumluyum.1980'de Fenerbahçe Minik takımında futbola başladım.
14 yaşında o zamanki Macar teknik direktör Mezsöly tarafından A takıma çıkarıldım.Sırasıyla Fenerbahçe,Çengelköy,Sivas,Nazilli,Ankara,Bergama,İzmir ve Bayburt takımlarında oynadım.Bir Abimi kırmayarak 1 sene de Bodrumspor'da Amatör olarak oynadım.12 sene Profesyonel toplam 20 sene futbol oynadım.


- Futbolu bıraktıktan sonra futbolun içinde kaldın mı neler yaptın ,şu an neler yapıyorsun  ?

Futbolu bıraktıktan sonra bir süre Menajerlik yaptım.

- Hangi mevkiide oynuyordun ? Sol açık değil mi ? 

Yeni nesilden tanımayanlara futbolcu özelliklerini biraz izah edebilir misin bize göre raket gibi bir sol ayağa sahip,çok çabuk seri çalımlarla fırtına gibi eserdin sol kanat da.Şu zamanlarda Senin gibi Sol açık yok bunu samimiyetle söylüyorum.

Sol açık ve Çift Santrfor arkası oynadım.Dediğiniz gibi isabet oranı yüksek,dirpling kabiliyeti olan seri çaalımlar atabilen,en önemlisi oyunu çok iyi okuyup direkt kaleye giden ve asist yapabilen bir oyuncuydum.

- Nazillispor kariyerini anlatır mısın ? Nazillispor'da kaç yıl oynadın ? 
Bildiğimiz kadarıyla 1990-1991 sezonunda Kasım Ayında Fenerbahçe'den Kiralık olarak geldin. 1991-1992 1992-1993 3 sezon oynadın daha sonra tekrar döndün 1997-1998 sezonunda da oynadın.4 sezon oynadın yani toplamda değil mi ?

Evet 4 sezon nazilli spor forması giydim.

- Nazillispor kariyerinde hangi hocalarla çalıştın ? 


Kemal Yüksel,Murat Dilmen,Taner Hancı Nazilli de çalıştığım hocalardı birde Kemal Dirikan (Allah rahmet eylesin) vardı.

- Nazillispor kariyerinde kaç gol attın ? 

 1990-1991 sezonunda 23 maç oynadın ama TFF kayıtlarında gol sayın gözükmüyor o sezon kaç gol attın ? O sezon 107 gol ile rekor kırmıştık.
1991-1992 de 7, 1992-1993 de 8,1997-1998 de 8 gol attın doğru değil mi ? Birde çok gol attırdın ne kadar asistin  olmuştur hatırlayabiliyor musun ?

90-91 23 maç 22 gol..Totalde 50'nin üzerinde gol atmışlığım olabilir.Asist derseniz valla sayısını hatırlamıyorum golden çok işim asist di benim diyebilirim...

Bu goller arasında önem olarak veya estetik olarak Unutamadığın gol var mı ? 

Yenilgisiz Isparta'ya Dk 1 de attığım gol ile Altay ile hazırlık maçı oynamıştık 
Bjk'den gelen Kaleci Zafer'e attığım 35 m.den gol..

- Nazillispor kariyerinde en sevinçli ve en üzüntülü hangi maçları hatırlıyorsun ?


Isparta maçında sevinmiştim.Konya Yol maçında kolum dirsekten fırlayıp kırılınca üzülmüştüm çok...

- Gelelim 1991-1992 Şampiyonluğumuza.O Şampiyonluğu kısaca anlatabilir misiniz müthiş bir kadromuz vardı değil mi Golcü Kadir,Rahmetli Rıza Aslan Abi,Hüseyin Hancı,Güven Karacasu,Kaleci Yalçın v.b.gibi.

91-92 den ziyade 90-91 de Şampiyonluğu kaçırdığımız haldeki kadroyu ben daha çok sevmiştim..Sadece geç kurulmuş, 12 puan fark yapan  bir rakibi 1 puana kadar indirmiştik..

87 Gol attığımız o takımın forveti bir daha gelmez değil mi Kadir,Rıza ve Sen.Kadir hakkında neler söyleyebilirsin nasıl bir Golcüydü ?

Gol Kralımız Kadir Abi ceza sahası içinde yerden,havadan çok etkili bir oyuncuydu tek vuruş yapar netice alırdı..

- Unutamadığın Anektot var mı maçlardan başka ?
Şampiyon olduğumuz sezon 1-0 kazandığımız Y.Afyonspor maçında Mustafa Ceviz ile birlikte 2 dakika ara ile Kırmızı kart görmüştünüz hatırlıyor musun bu gördüğün tek kırmızı kart mıydı ?

Tek kırmızı gördüm Evet oda yanlış bir karardı...

- Oynadığın dönemlerde Nazillispor'a camianın ve taraftarın ilgisi ve desteği nasıldı ?


O zamanlar yönetici ve taraftar futbolcular için vardı takım için vardı süperdi.

Biraz da Türk futboluna dönelim ; 

- Oynadığın yıllar ile bugünkü futbol arasında kısaca ne gibi farklar var ?


Futbol şimdilerde koşan atletik ama az yetenekli oyuncularla oynanıyor eskiden yetenek daha ön plandaydı.

- Sence Türk futbolunun en önemli yapısal sorunları neler ?
Neden yeterli ve kaliteli futbolcu yetişmiyor ? 

Futbolu amatör gibi istekli oynamalı maddi konuları düşünmemeli düşündürmemek de yöneticilere kalmalı..

- Nazilli halkına ve Nazillispor taraftarlarına bir mesajın var mı ?


Tüm Nazilli camiasına ve halkına sonsuz Sevgiler ve Saygılar gönderiyorum.

Bize vakit ayırıp sorularımıza içtenlikle yanıt verdiğin için çok 

teşekkür ediyorum.

 Ailen ve Sevdiklerinle birlikte sağlıklı,huzurlu nice yıllar diliyorum.


Teşekkür ederim memnun oldum Güray Bey.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder