25 Ağustos 2023 Cuma

Nazilli Belediyespor 2023 - 2024 Sezonu Takım İncelemesi

KULÜP BAŞKANI : SÜLEYMAN URKAY
TEKNİK DİREKTÖR : ALİ KEMAL YAVUZYİĞİTOĞLU
TRANSFER RAPORU : 

GELENLER :Ali Kemal Yavuzyiğitoğlu (Teknik Direktör),Anıl Taşdemir (Orta Saha-52 Orduspor),Barış Örücü (Orta Saha-Kulüpsüz),Yunus Emre Karakaya (Stoper-23-Siirt İÖ.),Değer Mehmet Çakmak (Stoper-Uşakspor),Muhammed Tayyip Taşcı (Sol bek-İnsbruck – Avusturya),Ali Karakaya (Ön libero-21-1922 Konyaspor),Özkan Taştemur (Sol bek-27-Bayrambaşa),Berkant Kavzar (Santrfor-24-Davutlar BAL),Ekrem Çalışanlar (Sol bek-26-Kütahya),Ozan Can Oruç (Kaleci-23-Konyaspor),Baran Işık (Orta Saha-Tuzlaspor-Velimeşe),Onur Hüseyin Demir (Forvet-19-Alanya-Kiralık),Süleyman Enes Karakaş (Orta Saha-20-Afyonspor),Serhat Aslan (20-Denizli Sarayköy BAL),Fikret Selçuk (19-Göztepe ve Manisa FK U19),Salih Kavrazlı (Sağ kanat-Adanademirspor-Kiralık),Talha Erdoğan (Forvet arkası-Boluspor),Tibet Öniz (Sağ kanat-Göztepe)

KALANLAR :Hakkı Can Aksu,Ömer Kavurkacı,Ahmet Gökbayrak,Furkan Apaydın,Ahmet Aygün,Barışcan Işık Altunbaş,Canberk Aydemir,Ekin Karakuyu,Eren Kaya,Hüseyin Cihan Avcu,Yakup Emre Bakkal,Baran Kaya

GİDENLER :Emre Toptan (İnegöl),Zekeriya Topayan (Turgutlu),Mehmet Ersavaş ve Mert Özyıldırım (Kırşehir),Alim Harlak (Isparta),Bertuğ Bayar (Van),Şükrü Kaan Kılıçaslan (Orduspor 1967),Nurettin Çağlar (Batman Petrol),Mert Er Estik (Nevşehir),Cemal Şener (Erbaa)


  **************************

TAKIM İNCELEMESİ 

   Öncelikle yeni sezon Hayırlı Uğurlu olsun.

Kazasız,belasız,iyi bir sezon ve kümede kalma ile biten bir sezon olsun.

Yeni dönem için de yeni yönetime de Hayırlı Olsun Başarılar diliyorum

  Her sezon başı bu çalışmayı büyük bir heyecan ve istekle yapardım.

Bu sezon maalesef yaşanan gelişmeler nedeniyle ciddi bir heves kırıklığı

 ve isteksizlik yaşıyorum.

Arşive kaydetmek için bu yazıyı yazıyorum.

Malum kulüp yılan hikayesine dönen,çok kötü yönetilen bir sürecin ardından Denizlispor eski Başkanı ve yeni yönetim için de Başkan adaylığında bulunan Süleyman Urkay'a devredildi.

En baştan şunu söyleyeyim,ben pek çok kişinin aksine kulübün satılması taraftarıydım.

Çünkü  artık kısır döngü bitsin istiyordum.Siyasilerin kendi çıkarları için Nazillispor’u basamak olarak kullanmalarından bıkmıştım.Her dönem ayrı bir partinin ekibi geliyor,yönetimlerinde İlçe yönetimlerinde kim varsa alınıyor,futbolla alakaları yok.öne çıkmak,kendini göstermek isteyenlerin şovlarını da görüyorduk.Belediyenin parası ile isimler kendi reklamlarını pek güzel yapıyorlardı.Her zaman söylediğim görüşümdür,kulüp belediyeden ayrılıp,sağlam futbolu iyi bilen sağlam yatırımcı ellere teslim edilmeliydi.

Maalesef Belediye Başkanı zayıf argümanlarla (Kanun böyle diyor,benim artık buraya aktaracak param yok ki bunu da abartarak depremi ileri sürerek,yok Nazilli’liye soralım yol yapılmasına mı istersiniz yoksa o parayı Nazillispor’a verelim gibi,bu sezon 18 milyon harcadık v.s. v.s. ) kulübü haraç mezat elden çıkarmak için son derece şeffaf olmayan arada 7 talip var,9 talip var görüşüyoruz,en iyi şartlarda satacağız gibi açıklamalarla,bitmek bilmeyen kongrelerle 2 ayın sonunda hala anlaşmanın şartlarını açık açık bilmediğimiz bir sonuçla yeni bir yönetim oluşturan Süleyman Urkay’a devretti.

Herhalde çok mutludur şu durumdan artık (!)

Şartları gerçekten bilmiyoruz.Süleyman Urkay’a da soruldu bu soru kaç paraya aldınız,borç ne kadar v.s. hiçbir net cevap veremedi.Ortalarda dolaşan 30 milyona satıldığı borcun 15 milyon olduğu rakamların da afaki olduğu da görüldü.Söylenen şu ana kadar hiçbir para vermediği.sadece transferi açmak için bir miktar harcama yaptığı.

Gerçekten bu 15 milyon borç nasıl hangi kalemlerden oluşuyor bunu bir öğrensek iyi olurdu.

Neticede çok kötü yönetilen bir sürecin sonunda yeni bir yönetim göreve geldi.

Bu kişiler herhalde hemen kulübe üye yapıldı o üst üste yapılan kongrelerin birinden önce.

Devir işleminin henüz gerçekleşmediğini düşünüyorum zira kulüp şirketleşme sürecini tamamlamadı.En az 6 ay sürer herhalde.Şu an geçici bir yönetim olarak devam ediyorlar diye düşünüyorum.Yarın ben yapamayacağım bırakıp gidiyorum dese yine ortada kalır kulüp.

Veya iyi,sağlam bir oluşum çıkıp ekibi ile biz varız diye olağanüstü kongre toplatıp kazanırlarsa pekala göreve gelebilir.

Yaklaşan yerel seçimlerde sular ısındıkça 2-3 ay içinde yeni gelişmeler de olabilir diye düşünüyorum.

Başkan Süleyman Urkay için de tamam futbolun içinde olmak istiyorsunuz,öyle dediniz o zaman iyi bir hazırlık ve kaynak ile gelmeliydiniz.2 aydır Sizin isminiz dolaşıyor.Paranız yok madem neden girdiniz bu işe ? Tamam zor bir dönemde göreve geldiniz ama dediğim gibi 2 aydır belliydi Size verileceği,ona göre hazırlık yapmalıydınız ama bakıyoruz yaptığınız transferlere maalesef büyük fiyasko.

Nazillispor 1984’ten beri hiç bu şekilde bir sezona başlamamıştı.

Urkay yönetiminde tek güvendiğim isim İbrahim Kırdemir Kaptan dır.

Şaşırmıştım aslında ismini duyunca.Kendisine de sordum ‘’Nazillispor için ateşten gömlek giydim.Takım satıldı diye üzülenlerden biriydim bir anda içinde buldum kendimi ‘’ dedi.

Bu da aslında takdir edilecek bir şey zira girilecek bir şey değil bana göre.

Bu açıdan Kaptan’ın olması şu ana kadar yapılan icraatların iç açıcı olmamasına rağmen beni biraz umutlandırıyor.

Yönetim faslını burada bitiriyorum.

Gelelim takıma,teknik heyet ve kadro yapılanmasına.

Takımı eldeki oyuncular ve altyapıdan çıkarılan 15 genç oyuncumuz ile 1 aydır çalıştıran Murat Angın hocamız ve ekibi ile yollar ayrıldı.Yeni teknik direktör isimleri havada uçuştu Mustafa Ceviz’ler,Cihan Erdil’ler derken bir baktık Şapkadan yine bir Tavşan çıktı.

Sürpriz isim : Ali Kemal Yavuzyiğitoğlu.

Kariyerine bakıyoruz ; Kızılcabölük’te Menajerlik,Ümraniyespor’da 1 yıl Scoutluk ve 3 yıl Sportif Direktörlük yapmış.Teknik Direktörlüğü bırakın Yardımcı antrenörlük dahi yapmamış.

Ali Kemal hocaya karşı hiçbir ön yargım yok,iyi bir insandır buna da inanıyorum ancak Süleyman Urkay yönetiminin belli olan maddi imkanları ile mecburen altyapı ve gençler ağırlıklı bir yapılanmaya gidiyorken kadrodaki gençleri iyi tanıyan,U17 takımımızı Türkiye 3.cüsü yapmış Murat Angın hoca ile değil de hiçbir tecrübesi olmayan tamamen ‘’tanıdık,adamcılık’’ kontenjanından bir hoca ile bu yapılanmaya gitmek büyük bir risktir.

Murat Angın hocaya büyük haksızlık yapılmıştır.

Teknik Direktör seçimi de yanlıştır bana göre.Hadi Murat hocaya güvenmediniz (!) o zaman yine altyapıya bakışı iyi altyapıcı daha tecrübeli mesela ilk aklıma gelen Recep Yazıcı gibi bir hocayı getirebilirdiniz.

Umarım Ali Kemal hoca başarılı olur beni yanıltır.Kendisini her hocayı desteklediğim gibi destekleyeceğim ayrı tabii.

Gelelim oyunculara, kadro yapılanmasına ;

Yukarıda Transfer Raporunda Kalanlar kısmında 12 oyuncumuz var.

Yani takımın omurgasını oluşturacak bu isimler başta Kaptan Ömer Kavurkacı,Hakkı Can Aksu,Furkan Apaydın,Ahmet Gökbayrak,Hüseyin Cihan Avcu.

Bu isimlere 2 yeni transfer de eklendi.35 yaşındaki Anıl Taşdemir ve futbolda 3 yıl ara vermiş Barış Örücü.Bunlara benim transferler içerisinde en olumlu gördüğüm,beğendim bir oyuncu olan Baran Işık’ı da ilave edebiliriz.Hatta Özkan Taştemur (27) ve Ekrem Çalışanlar (26) ‘ı da ilave edersek 10 oyuncu etti.Tabii Furkan Apaydın’ı kaptırmazsak zira Kocaelispor’dan bir teklif olduğu,kulübün de 2 milyon TL bonservis istediği söyleniyor.Furkan’da gitmek istiyormuş.

Diğer oyunculara baktığımızda ki şu anda 44 oyuncu olduğu söyleniyor.Çok fazla.

Geçen sezondan devam eden,U17 ve U19’dan çıkarılan ve yapılan transferler hep genç oyuncu.

Arada tabii 20 yaş üstü birkaç isim var.

15 transfer yapıldı gözüküyor basına yansıtan zira kulübün resmi sayfası ölü vaziyette.

8 transfer ile fotoğraf verildi zaten.

Bir kere 44 kişi çok fazla bu sayıyı bir an önce azaltmak lazım.25-26’lara indirmek lazım.

Gençlerden profesyonel yapılacak olanları ivedilikle Profesyonel yapmak lazım.

Mesela U17 takım Kaptanı Stoper Oğuzhan Andaç çok iyi genç.

Bana şimdiden pek çok menajer ismini soruyor.Eyüpspor’dan takip edildiğini biliyorum.

Oğuzhan’ı bir an önce Profesyonel yapmak lazım.

Yapılan transferlere bakıyorum hiç iç açıcı değil.

Anıl ve Barış Örücü tamam iyi oyuncular ama en az 2 ayları var hazır olmak için.

Baran Işık en iyi transfer.Bir de Sol bek Özkan Taştemur var Konya takımından tanıdığım.

Ekrem Çalışanlar da Sol bek.Geçen sezon deprem nedeniyle Osmaniye’den Kütahyaspor’a katıldı.İlk 3-4 maç iyiymiş sonra performansı düşmüş.

Diğer gençleri tanımıyorum.

Yunus Emre Karakaya,bizim eski futbolcularımızdan Mustafa Karakaya hocamın oğluymuş.

Bu açıdan güzel bir hikaye.Umarım Yunus Emre katkı sağlar.

Berkant Kavzar’da yuvaya döndü.Geçen seozn BAL’da Didim’de 13 gol atmış.

İnşaallah o da faydalı olur.

Transfer 15 Eylül’de bitiyor.Yani daha vaktimiz var.

Takımında kamp görmüş,doğrudan katkı verecek en az 5-6 ilk 11 oyuncu transferi şart.

Bunlar da maliyetsiz olmaz ama böyle bir işe girildiyse yapacaksınız.

Aksi takdirde şu kadro maalesef küme düşme adayıdır :(

Hafta sonu Altınordu deplasmanı ile başlıyoruz.

Tabii hoca bilir,O çıkaracak kadroyu da ben de kendi kendime bir simülasyon yaptım nasıl bir 11 ile çıkabiliriz diye (Gençlerin çoğunu tanımıyorum) valla işin içinden çıkamadım kalemi bıraktım :(

Kalede Ömer Kavurkacı ve arkasında yeni transfer Ozan Can Oruç ve bizim gençler Canberk Aydemir,Eren Kaya var.Burada sorun yok Ömer’e güveniyorum.

Sağ bek’te sadece Ekin Karakuyu var.Edindiğim bilgi Hocanın Onu pek tutmadığı yerine Stoper Yunus Emre Karakaya’nın oynayabileceği.

Sol bek’te Özkan Taştemur ve Ekrem Çalışanlar ile Muhammet Taşçı var.Burada sorun yok.

Stoperler ; Hakkı Can ve Furkan Apaydın eldeki en iyi tandem.Ben Hakkı Can’ı pek tutmam ama şu anda başka çare yok.Buraya Değer Çakmak isimli Uşakspor’dan gelen bir oyuncu var Uşak’ta ve onceki sezon da dahil son 2 sezon hiç maçı yok.

Yunus Emre Karakaya da Siirt İl Özel İdarede’den yeni transfer.

Bence Hakkı Can ve Furkan’ın arkasında 1.yedek stoper Oğuzhan Andaç olmalı.

Orta Sahaya geldiğimizde ;

Geçen sezondan kalan Önlibero Hüseyin Cihan Avcu’yu banko yazabiliriz ama O da sakatmış.

Baran Işık’ın şu ana kadar lisansı çıkmamıştı yetiştirilmeye çalışılıyor sanırım.

Tabii buraya Anıl Taşdemir ve Barış Örücü girecek forvet arkası pozisyonu için ama daha değil.

Yakup Emre Bakkal,Barışcan Işık Altunbaş,Baran Kaya,Süleyman Enes Karakuş,Ali Karakaya,Fikret Selçuk gibi gençler var.

Açıkcası Pazar günü nasıl bir orta saha ile çıkarız hiçbir fikrim yok.

3.bölge hücum hattına gelirsek ki hiç gelmeyelim :( çünkü hiç kanat oyuncumuz yok :(

Santrfor Ahmet Gökbayrak banko ki Ahmet takımı sırtlayacak oyuncuların başında geliyor.

Berkant Kavzar da var ama bu maç için Berkant’ı kanada çekebilir diye düşünüyorum.

Diğer kanatta bilemiyorum belki Yakup’u oynatabilir.

Veya iki sol bek Özkan Taştemur ve Ekrem Çalışanlar’ı arkalı önlü oynatabilir.

Ahmet Gökbayrak’ın arkasında Ahmet Aygün ve yeni transfer Onur Demir de var.

Şu ana kadar 24 oyuncumuzun lisansı çıktı.

Durumlar böyle.

Kadromuz çok zayıf maalesef.

En az 5-6 direkt 11 oyuncusu transferi şart.

Özellikle kanatlar ve sağ bek.

İlk haftalarda mümkün olduğu kadar puan toplamak lazım.

Hatta ilk devreyi 15-20 puan alarak kapatmak lazım.

Devre arası transferinde bakılır tabii bu yönetim kalır mı ?

Transfer tahtası açık kalır mı ? Bilinmez.

Pazar günü için Ali Kemal hoca iddialı konuşmuş ;

Bu sene taraftarların genç, dinamik ve mücadeleci bir Nazilli Belediyespor izleyeceklerini kaydeden Ali Kemal Yavuzyiğitoğlu, “Nazilli’nin kötü oynadığını söyleyebilirler ama kötü mücadele ettiğini, rakibe ezildiğini söyleyemeyecek. Koşan, basan, topa sahip olduğunda oyun planı olan, hücum etmeye çalışan bir takım izleyecekler. Keyifli maçlar izleteceğiz. 30 senedir bu işin içindeyim. Bu işte sabredildiğini hiç görmedim. Hiç kimseden bir sabır beklentim yok. Elimden geleni yapacağım. Oyuncuları doğru antrene ederek maça hazırlayacağım. 3-4 hafta bu takımdan kimse bir şey beklemesin demiyorum.”

HEDEF İZMİR’DEN PUANLA DÖNMEK

Tüm eksiklerine rağmen Altınordu deplasmanından puanla dönmek istediklerini vurgulayan genç teknik adam, “Çok kısa bir zaman oldu. Altınordu, birlikte oynayan, genç dinamik bir takım. Biz de kısa zaman olsa da çok yol aldığımızı düşünüyorum. Yoğun bir şekilde hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Altınordu’dan kaybetmeden gelmek istiyoruz. Eksiklerimiz var ama en iyi bir şekilde mücadele edeceğiz. Biz ilk maçta oraya kazanmak için gideceğiz. Kazanamıyorsam da kaybetmeyeceğim” dedi.

(Manşet Aydın)

Altınordu 1.lig’ten düştü pek çok oyuncusu ayrıldı ama elde bir çok yetenekli genç oyuncusu var,kiradan dönen Altar Han Hidayetoğlu gibi çok kaliteli genç oyuncuları var.

Maçın favorisi Onlar.

İnşaallah bir sürpriz yapıp puanla döneriz.

Başarılar Allah yardımcımız olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder