14 Ağustos 2013 Çarşamba

Efsane Masör Osman Özcan Nazillispor’u anlattı !!!!

Spor Toto 2.Lig Kırmızı grup takımlarından Nazilli Belediyespor’un masörü Osman Özcan, kulüpteki 28. yılına girdi. 27 yıldır çalıştığı Nazilli Belediye’nin 26 yıldır masörlüğünü yapan Osman Özcan, 3 şampiyonluk sevinci, 3 kez de küme düşme üzüntüsü yaşadı.

25 Temmuz 2012


17 yaşında malzemeci olarak başladığı Nazillispor  yaşantısında 27 yılı geride bıraktığını söyleyen Kulüp Masörü Osman Özcan hatırlarını şöyle anlattı: “Ben Nazilli Belediyespor’un taraftarlığından personeli olarak işe başladığımda şu anda Eskişehirspor Teknik Direktörü Ersun Yanal bizim futbolcumuzdu. O zaman ki teknik direktörümüzde şu an Milli Takımlar Ege Sorumlusu Özer Yurteri’ydi. O zamanki futbolcularımızın hepsi malzemecilikten para kazanamayacağımı belirterek, ‘Masörlük Belgesi’ alırsam iyi yerlere gelebileceğimi ima ettiler. Bu yönde beni yönlendirdiler ve şimdi ben güzel bir yere geldim. Kendileri de şu an güzel yerlerde görev yapıyorlar. 1985 yılında Nazillispor'a  girdim. 1986 yılında ise belgemi aldım. 27 sezonu geride bıraktığımızda 3 şampiyonluk ve 3 küme düşme gördüm. Allah kimseye küme düşmeyi nasip etmesin. Şampiyonluklar çok tatlı ve güzel bir olay ama küme düşmek çok daha acı. İnsanın kendi evladını kaybetmesi gibi bir şey oluyor. 17 yaşımdan beri bu camiada olduğum için burası benim için bir aile, bir baba ocağı gibi bir şey. Şunu gönül rahatlığıyla diyebilirim ki,Nazillispor benim ailemden önce gelir. 27 yıllık çalışmam sırasında 2 binden fazla futbolcu, 100’e yakın da teknik direktör ile çalıştım. Hepsinin ayrı güzellikleri, özelliklerini görme şansı buldum”

EN ÇOK İSMAİL’E ÜZÜLDÜ

1998-1999 sezonunda küme düşmemek için Aydınspor  ile oynadıkları karşılaşmada, maçın son 15 dakikasında defansın bel kemiği İsmail’in fibula kemiği kırıldığını ve bu olayı hiç unutamadığı hatırlatan Özcan, “O zaman çok üzülmüştük, çünkü defansımızın sigortasıydı Ayvalıklı İsmail. Ama onun yerine giren genç Kürşad arkadaşımız daha cengaverce oynadı ve karşılaşmayı 2-0 kazandık. Hem mutluluğu hem de hüznü bir arada yaşadık. Lige ilk çıktığımız yıl ligde kalmayı Aydınspor'u  yenerek sağlamak güzel bir olay olmuştu” şeklinde konuştu.


3 İSİM GÖRDÜ

27 yıllık görevimin yanı sıra Yeni Nazillispor'un  kurulmasını da çok yakından takip ettiğini ifade eden Osman Özcan; “Şu ana kadar 3 takım ismi ile mücadele ettik. İlk 1967 kurulduğumuzda Nazillispor olarak isim almıştık. Daha sonra ise çeşitli nedenlerden dolayı 1984 yılında Yeni Nazillispor  olarak kurulduk. Yıllarca mücadele ettik. 2001 yılında ise son kez isim değişikliğine giderek şu an ki Nazilli Belediyespor  ismini aldık” dedi. 

UNUTULMAYACAK NAZİLLİSPOR'LU

2 bine yakın futbolcunun Nazillispor  camiasına geldiğini fakat unutulmayacak, unutulmaması gereken isimlerin de olduğunu ifade eden Özcan; “1990 jenerasyonu dediğimiz güzel, başarılı bir takımımız vardı. 1990 senesindeki Mustafa Ceviz, Yavuz ve Kadir gibi başarılı, unutulmayacak isimlerin olduğu kadroda Rahmetli Rıza Arslan vardı. Allah rahmet eylesin, kendisi kanserden hayatını kaybetti. Kendisi Gaziantepliydi ama Nazilli'ye  gönül vermişti. Birçok  Nazillispor sevdalısı futbolcu oldu ama onun yeri çok farklıydı. Kendisi Nazilli'li  kendi çocuklarımızdan daha çok sevmişti Nazillispor'u adeta takıma kendini adamıştı Nazilli'yi ve Nazillispor'u benimsemişti. Bu kadar uzun yıllar görev yaptığım bu takımda, kim benden daha çok Nazillispor'u seviyor diye sorsalar hiç düşünmeden Rıza abi derim” ifadelerini kullandı.


GENÇLER BİZİ GURURLANDIRIYOR

 Nazilli'nin  alt yapısı veya çeşitli kulüplerden yetişerek Nazilli Belediyespor’da oynayan gençleri gördükçe mutlu olduğunu ifade eden Özcan; “Nazilli'li olduğum için kendi takımımızda kendi çocuklarımızı gördükçe tabii ki çok mutlu oluyorum. Ne kadar çok  Nazilli'li  görürsem o kadar çok gururlanıyorum. Bu bir ayrıcalık değil ama gerçekten de Nazilli'de çok yetenekli gençlerimiz var. Galatasaray, Beşiktaş, Trabzon gibi takımlara gidiyorlar. Buralara da gitmesi gurur verici ama takımımızda başarılara imza atmaları daha güzel olur. Ayrıca maliyet düşük olduğu için alt yapıdan ne kadar fazla futbolcu çıkarsa kulübe katkı o kadar çok katkı sağlar” dedi.


HEM KENDİSİNE HEM DE FUTBOLCULARINA HİZMET ETTİ

Mustafa Ceviz’in 1990 yılındayken kendisine hizmet verdiğini hatırlatan Masör Osman Özcan şöyle devam etti: “90 jenerasyonunda yer alan Mustafa Ceviz’e futbolcuyken sağlık konusunda hizmet veriyordum. Şimdi ise onun teknik direktörlüğünde onun futbolcularına sağlık hizmeti veriyorum. Mustafa hocam ile ayrı bir güzelliği daha paylaştığım için mutluyum. O futbolcuyken de şampiyonluk yaşadım, o teknik direktörken de şampiyonluk yaşadım. Bu gerçekten güzel bir duygu.. Şöyle düşündüğüm zaman bu takıma hem futbolcuyken hizmet veren, hem de teknik direktörken üstün hizmet vererek şampiyonluk yaşatan Mustafa Ceviz hocamı kutluyorum. Bu duygu gerçekten anlatılamayacak bir şey, ancak yaşanır diyorum. Gördüğüm 3 şampiyonluğun 2’sini kendisi ile gördüm, güzel bir olay..”

ALLAH’TAN SPORU SEVEN BAŞKANLARIMIZ VAR

Bugüne kadar göreve gelen tüm başkanların hepsinin de sporu ve futbolu çok sevdiğine işaret eden, “Mehmet Yüzügüler’den, rahmetli Ahmet Şensan’dan, Yavuz Kaynar’dan,Esat Ergüler'den ve şu anki başkanımız Haluk Alıcık'tan  Allah razı olsun, binlerce kez şükrediyorum. Allah’tan Nazilli  halkı  Nazillispor'u seven, gönül veren Belediye Başkanları seçiyorlar. Nazilli gibi büyük bir şehri yönetmenin yanında  Nazillispor'un sıkıntı ver zorlu işini de yüklenerek iyi yerlere getirmek için çabalıyorlar. Allah hepsinden razı olsun, belediye başkanlarımızın ve kulüp başkanlarımızın desteği ile  Nazillispor  bu başarılara ulaşıyor. Ayrıca Kemal Uzunoğlu’nu da unutmamız gerektiğini düşünüyorum. Kendisinin başkan olduğu yıl Nazillispor'da  göreve başlamıştım. Kendisi 1984’de kurulduğunda başkan oldu ve bugünlere gelinmesine vesile oldu” dedi.

6 AYDA BİR EĞİTİM ALIYORUZ

Masörlüğün sadece soğutucu spreyi sıkmak, su vermekten ibaret olmadığını ifade eden Osman Özcan, “Her 6 ayda bir İstanbul veya Ankara’da Türkiye Futbol Federasyonunun düzenlemiş olduğu eğitim seminerlerine gidiyoruz. Kulüp Doktorumuz İrfan Özberk ile birlikte bu seminerlerde kendimizi yenileme yapıyoruz. Futbolculara sadece darbe geldiğinde soğutucu sprey sıkmak, su vermek değildir masörlük. Onların o anki, maç öncesindeki ruh halini de anlamaktır. Teknik direktörlerine, arkadaşlarına ve bazen de ailelerine anlatamadıkları sıkıntılarını dinlemektir. Sağlıkları hakkında bütün detayları biliyoruz ve araştırıyoruz. Hangi ilacı kullanabilirler, hangi ilacı kullanamazlar gibi konulara da hakim oluyoruz. Bu yıl bizi sağlık konusunda bir tek Emre kardeşimiz üzdü. Çapraz bağları koptu ve tedavi oldu. Allah’tan büyük sakatlıklar yaşatmaması için duacıyız. Değerli bir kardeşimizin sakatlanması bizi üzdü ama sporda olabilecek şeyler bunlar” ifadelerini kullandı.

BAŞKAN ALICIK, SPORCUYA YATIRIM YAPIYOR

 Nazilli Belediye Başkanı Haluk Alıcık'ın  sporcular için büyük yatırımlar sağladığını kaydeden Özcan; “Sağ olsun başkanımız, sağlık camiasından geldiği için bu konulara çok önem veriyor. Sağlık müdürlüğünden geldiği için yaşanabilecek sakatlıkları önlemek için spor aletleri ve sağlık cihazlarını kulübümüze kazandırdı. O bilgi ve görüşle aldığımız nefroloji, ultrason, diadinami cihazo ve tens cihazları ile futbolcularımıza sağlıklı hizmet verebiliyoruz. Başkanımızın desteği ile ne cihaz eksiği ne ilaç eksiği çekiyoruz. Bu sayede de futbolcularımızın sağlığı emin ellerde oluyor” dedi.

ERCAN VE LEVENT EN BÜYÜK YARDIMCISI

27 yıldır Nazilli Belediyespor’a hizmet veren Masör Osman Özcan, kendisine en çok Malzemeci Ercan Özada’nın yardımcı olduğunu söyledi. Bu yıl 2.lige çıkılması ile malzemeci ihtiyacının arttığını ifade eden Özcan, “Sağolsun yönetimimiz Nazilli  Belediyespor’un alt yapısında 3 yıldır malzemecilik yapan Levent Şahin’i de 2.Lig’e çıkan Nazilli Belediyespor’da A takımın malzemeciliğine yükselti. Futbolcularımızın isteklerine ve sorunlarına hep birlikte çözüm üretmeye çalışıyoruz. Gerek maç öncesi, gerek maç sırasında gerekse deplasmanda bizlere çok iş düşüyor” dedi. A takımın malzemecisi olduğu için mutlu olduğunu ifade eden Levent Şahin ise kendisinin takım için uğurlu geleceğini ifade ederek hedefimiz Bank Asya sloganı ile her gün çalışmalara hazırlandıklarını söyledi.

Haber Kaynağı: ÜMİT ÖZMEN

*******************
 Çok değerli arkadaşım Osman gerçekten bu kulübün sembol isimlerindendir.Efsane Masördür.
 Çocukluk arkadaşımdır Osman kardeşim.Anlattığı gibi 17 yaşında O Nazillispor'a girdiğinde,ben de Üniversite okumak için İzmir'e gittim ve Nazilli'den ayrıldım.Sonrasında da Bursa'ya yerleştik.Ben 23 senedir Bursa'dayım Osman da Maşaallah 27 senedir Masörlük yapıyor :))
  Arada geliş gidişlerimde kısmet olmamıştı görüşmek çünkü mahalleden de taşınmıştık.
 Yıllar sonra Hasan Kanpolat Hocam vasıtasıyla internet'ten temas sağladık ve 1 Ay önce Nazilli'ye gittiğimde tesislere giderek kendisini ziyaret ettim ve hasret giderdik.
Çok sevindik yıllar sonra bir birimizi görmemize :))
 Allah razı olsun iyi karşıladı beni.
Arkadaşımın bu istikrarı ve özverili çalışmasıyla kulübümüzün sembol isimlerinden biri  olmasından gurur duyuyorum.
 Bu blogu hazırlamak için malzeme toplarken gördüm bu röportajı ve çok sevindim.Çok güzel bir röportaj olmuş.
 Yapan Ümit Özmen gazeteci dostumuza da - kendisiyle de tanıştım tesislerde - ve Osman kardeşime de çok teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder